Seniorze bądź świadomym konsumentem
15 marca przypada Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji Miejski Rzecznik Konsumentów w Płocku organizuje spotkania adresowane do seniorów.
Spotkanie połączone z wykładem dedykowane jest konsumentom w wieku 60+, z uwagi na częste przypadki niedozwolonych praktyk rynkowych stosowanych wobec seniorów podczas zawierania różnego rodzaju umów
informuje Izabela Prądzyńska, miejski rzecznik konsumentów
Spotkania będą odbywać się pod hasłem: “Seniorze bądź świadomym konsumentem – poznaj swoje prawa“. Pierwsze spotkanie odbędzie się w czwartek 1 marca w Centrum Aktywności Seniora, przy ul. Otolińskiej 6, dla osób korzystających z usług Centrum. Kolejne spotkania będą organizowane w porozumieniu ze stowarzyszeniami zrzeszającymi seniorów. Organizacje zainteresowane organizacją takiego spotkania proszone są o kontakt z Biurem Miejskiego Rzecznika Konsumentów – Urząd Miasta Płocka, al. Piłsudskiego 6, II piętro, pok. 212, tel. 24 367 17 66.
Wykład, który poprowadzi Izabela Prądzyńska, miejski rzecznik konsumentów będzie obejmował zagadnienia z zakresu ochrony praw i interesów konsumentów w odniesieniu do:
- umów zawieranych na odległość i poza lokalem- umowa na odległość (umowy zawarte przez telefon, przezinternet); jak zawrzeć umowę, na jakie warunki zwrócić uwagę, jakich formalności musi dopełnić przedsiębiorca, a jakich konsument, aby umowa była skuteczna, jak skutecznie od umowy odstąpić; umowa poza lokalem przedsiębiorstwa (umowy zawarte na pokazach, w domach); jak zawrzeć umowę, co umowa powinna zawierać czy podpisywać umowy towarzyszące, jakie dokumenty powinien otrzymać konsument, jak od strony formalnej od umowy odstąpić.;
- umów zawieranych drogą tradycyjną:reklamacja towarów i usług orazformalno – prawne aspekty złożenia zgłoszenia reklamacyjnego; tryby reklamacyjne przedstawione na podstawie obowiązujących przepisów; postępowanie i sposób działania w przypadku odrzucenia reklamacji; omówienie instytucji, które wspierają konsumentów w dochodzeniu swoich praw.
- Zakres tematyczny zajęć obejmuje również przedstawienie przykładówdostosowanych do doświadczeń konsumenckich seniorów. Przewidziany jest także czas na pytania i uzyskanie porady prawnej z zakresu przepisów konsumenckich.