Można składać wnioski o usunięcie azbestu
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie przypomina, że trwa nabór wniosków na otrzymanie pomocy finansowej w ramach programu „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu województwa mazowieckiego”.
Osoby fizyczne i prawne, które prowadzą działalność gospodarczą mogą składać wnioski o udzielenie dofinansowania indywidualnie. Natomiast w imieniu osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, rolników oraz wspólnot mieszkaniowych, wnioski o dofinansowanie składa gmina. Dopuszcza się złożenie przez jednostkę samorządu terytorialnego jednego wniosku o dofinansowanie obejmującego unieszkodliwianie azbestu znajdującego się na obiektach lub działkach mieszkańców gminy (osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, rolników oraz wspólnot mieszkaniowych) oraz na obiektach lub działkach, które są własnością Jednostek Samorządu Terytorialnego.
Do zadań samorządu gminnego należy gromadzenie informacji o ilości, rodzaju i miejscach występowania wyrobów zawierających azbest oraz przekazywanie jej do marszałka województwa.
Gminy mają obowiązek demontażu i utylizacji tych wyrobów do roku 2032.