sobota, 20 kwietnia 2024
ORLEN S.A.Płock

Pozytywna decyzja w sprawie RUCH

Zatwierdzenie przez Sąd postępowania układowego spółki RUCH w restrukturyzacji,  co było jednym z warunków udzielenia spółce finansowania przez PKN ORLEN, otwiera drogę do kontynuacji tego procesu. Celem planowanej transakcji  jest przejęcie przez PKN ORLEN pakietu 100% akcji spółki RUCH i w wykorzystanie synergii operacyjnych, wzmocnienie segmentu sprzedaży detalicznej PKN ORLEN przy konsekwentnej restrukturyzacji RUCHu.

PKN ORLEN, zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, zamierza w tym procesie aktywnie uczestniczyć. Kolejnym istotnym etapem  warunkującym przeprowadzenie transakcji, będzie uzyskanie zgody organu antymonopolowego.

Nasza deklaracja nabycia pakietu 100 proc. akcji RUCH pozostaje niezmienna. Decyzja Sądu przybliża nas do tego celu. Przejęcie spółki RUCH to dla nas przede wszystkim ważny projekt biznesowy, który  wpisuje się w ujęty w strategii PKN ORLEN rozwój segmentu detalicznego. Spółka ze stuletnią tradycją, jaką jest RUCH jest dzisiaj w trudnej sytuacji i wymaga restrukturyzacji. PKN ORLEN ma przygotowany plan działania, który  pozwoli odzyskać spółce stabilność finansową oraz odbudować pozycję na rynku. Jestem przekonany, że przy konsekwentnie realizowanym programie restrukturyzacyjnym możemy odnieść sukces. To dobra perspektywa biznesowa dla wszystkich zainteresowanych stron, również dla wydawców, którzy konstruktywnie zaangażowali się w projekt 

powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Model sprzedaży realizowany przez RUCH koresponduje z formatem O!Shop Orlenu i umożliwia rozwój tego formatu poza siecią stacji paliw. Spółka dostrzega szereg potencjalnych synergii wynikających m.in. z możliwości poszerzenia oferty RUCHu o produkty sprzedawane obecnie w sieci ORLEN. Podobną strategię realizuje na rynkach zagranicznych m.in. MOL i Circle-K. Analizy rynkowe przeprowadzone przez Koncern wskazały na potencjał rozwoju takiego formatu z wykorzystaniem aktywów spółki RUCH. Doświadczenie i know-how ORLENu w zakresie budowania relacji z klientami i sprzedaży produktów FMCG będzie stanowiło podstawę do poprawy efektywności działalności spółki Ruch, zakładającej utrzymanie kolportażu prasy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *