ZUS wprowadza zmiany w obsłudze klientów
ZUS skraca godziny, w których będzie obsługiwać klientów. Chodzi o dwa najbliższe poniedziałki. Urząd zachęca też do kontaktowania się przez Internet lub infolinię.
16 i 23 marca 2020 r. sale obsługi klientów ZUS będą czynne tylko do godz. 15.00. Zazwyczaj w te dni tygodnia urząd obsługiwał klientów dłużej niż zwykle, bo aż do 18.00. Decyzję podjęto w celu zapobieżenia rozprzestrzeniania się koronowirusa w Polsce. Dodatkowo w placówkach ZUS znajdują się specjalne skrzynki, w której klienci mogą składać dokumenty, wnioski lub pisma.
Urząd zwraca się także do swoich klientów z prośbą o ograniczenie bezpośrednich wizyt w placówkach Zakładu. W przypadku potrzeby kontaktu można skorzystać z informacji telefonicznej (tel. 22 560 16 00 – konsultanci są dostępni w dni robocze pon. – pt. godz. 7.00 – 18.00) lub komunikacji mailowej na adres cot@zus.pl.
Większość spraw w ZUS można załatwić bez wychodzenia z domu poprzez Platformę Usług Elektronicznych ( www.pue.zus.pl ). Osoby, które jeszcze nie mają swojego profilu na PUE ZUS, mogą go założyć w każdej chwili. Wystarczy wejść na stronę, wybrać sposób rejestracji i wypełnić formularz. Następnie należy ustalić hasło do konta, a na podany w formularzu adres e-mail dostaniemy login. Ze względów bezpieczeństwa trzeba również potwierdzić swoja tożsamość. Można to zrobić m.in. za pomocą profilu zaufanego ePUAP lub podpisu elektronicznego (certyfikatu kwalifikowanego). Konto na PUE można zarejestrować także poprzez serwis bankowości elektronicznej (jeśli konto jest w banku, który zawarł porozumienie z ZUS).