Bolid Alfa Romeo Racing ORLEN od piątku w Płocku

Cztery miesiące, dziewięć lokalizacji, siedem województw – bolid Alfa Romeo Racing ORLEN odbywa jesienną podróż po Polsce. Trasę otworzyło Forum Ekonomiczne w Karpaczu, a do końca roku kibice Formuły 1 będą mogli go zobaczyć jeszcze m.in. na stacjach paliw oraz już od jutra w płockiej siedzibie PKN ORLEN. 

materiały prasowe

PKN ORLEN jest zdecydowanym liderem w zakresie firm postrzeganych jako najczęściej angażujące się w działalność sponsoringową. Według najnowszych badań tak postrzega Koncern co drugi Polak, co oznacza wzrost o blisko 10 proc. w stosunku do 2019 r.

Sponsoring sportowy to niezwykle silna platforma komunikacyjna i marketingowa. Mimo pandemii ekwiwalent związany wyłącznie ze sponsoringiem sportu przez siedem pierwszych miesięcy 2020 r. wyniósł 186 mln zł. W tym czasie w polskich mediach marka ORLEN pojawiła się ponad 465 tys. razy. To olbrzymia wartość biznesowa. Dlatego PKN ORLEN zdecydował o zorganizowaniu trasy z bolidem Formuły 1.

Inauguracja podróży bolidu Alfa Romeo Racing ORLEN odbyła się równo miesiąc temu. Przez cztery tygodnie bolid mogli podziwiać m.in. uczestnicy Forum Ekonomicznego w Karpaczu, a później mieszkańcy Krakowa, Wrocławia i Poznania. Od jutra (piątek 9 października) bolid będzie można oglądać przez ponad tydzień (do 18 października) w siedzibie PKN ORLEN w Płocku przy ul. Chemików 7. Następnie bolid odwiedzi jeszcze Rzeszów, Gdańsk i Warszawę.

PKN ORLEN jest najaktywniejszym sponsorem sportu w Polsce. Poza Formułą 1 Koncern angażuje się m.in. w takie dyscypliny motosportu, jak DTM, rajdy, żużel, F1H2O, akrobacje lotnicze, a także  siatkówkę, lekkoatletykę, kolarstwo, piłkę nożną, piłkę ręczną, jest też sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego. To zaangażowanie doceniają konsumenci. Według najnowszych badań niemal co drugi Polak wymienia PKN ORLEN jako najaktywniejszego sponsora sportu w kraju.

Absolutna większość (85%) Polaków uważa PKN ORLEN za najaktywniejszego sponsora sportu spośród firm branży motoryzacyjnej. Twarzą tego zaangażowania jest Robert Kubica, którego osobę z PKN ORLEN spontanicznie kojarzy niemal 70% respondentów. Ma to pozytywny wpływ na efektywność reklam, ale też kampanii społecznych, w które angażuje się polski kierowca Formuły 1. Wśród nich można wymienić wiosenną akcję PKN ORLEN #DobryKierowca promującą odpowiedzialne zachowanie na drodze oraz kampanię #WspieramyPolskę budującą postawy patriotyzmu gospodarczego. Co czwarty polski kierowca deklaruje, że ze względu na współpracę Koncernu z Robertem Kubicą częściej korzysta z oferty stacji PKN ORLEN. W ubiegłym roku Grupa ORLEN odnotowała 4% wzrostu sprzedaży paliw, wyraźnie zwiększyła się także sprzedaż oferty pozapaliwowej, czyli np. produktów gastronomicznych.

Pozostała trasa bolidu Alfa Romeo Racing ORLEN po Polsce:

– 9.10 – 18.10 – Płock (siedziba PKN ORLEN)

– 21.10 – 22.10 – Kongres 590, Rzeszów

– 3.11 – 16.11 – Stacja Paliw 0076, Gdańsk, al. Grunwaldzka 258

– 18.11 – 28.11 – Stacja Paliw MOP Machnacz przy  autostradzie A1 (kierunek Łódź)

– 30.11 – 20.12 – Warszawa, Centrum Olimpijskie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *