Pierwszy sklep „Stop Cafe” w czeskiej Pradze
ORLEN Unipetrol z Grupy ORLEN rozwija nowe formaty sprzedaży detalicznej poza stacjami paliw. W Pradze-Karlín powstał pierwszy sklep pod marką „Stop Cafe”, oferujący klientom gotowe przekąski i inne produkty spożywcze. Do końca roku otwarte zostaną kolejne dwa sklepy w tym mieście. Ich budowa wpisuje się w nową strategię Grupy ORLEN, która zakłada dynamiczny rozwój i znaczący wzrost zysków segmentu detalicznego.
Grupa ORLEN z segmentu detalicznego rocznie uzyskuje ponad 3 mld zł zysku operacyjnego. To dobry wynik, który daje podstawy do realizacji naszych strategicznych projektów. Jednym z kluczowych w tym obszarze jest rozwój nowych formatów sprzedaży detalicznej nie tylko w Polsce, ale też w Czechach. Mamy atrakcyjną ofertę, z którą chcemy wyjść do klientów, również tych niezmotoryzowanych. Inwestycja w sklepy „Stop Cafe”, które będą powstawać w miejscach o największym natężeniu ruchu, to naturalny krok w tym kierunku. Zaczynamy od Pragi, ale w kolejnym etapie takie sklepy będą powstawały także w innych czeskich miastach
– mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
Pierwszy w Czechach sklep, należący do Grupy ORLEN, którego powierzchnia wynosi 43 m2, będzie działał pod sprawdzonym brandem „Stop Cafe”, jednak docelowo, w ramach procesu rebrandingu, zagraniczna sieć sklepów będzie funkcjonowała pod marką „ORLEN Go!”.
W ofercie praskiego sklepu, zlokalizowanego przy ul. Thámova, w pobliżu popularnej stacji metra Křižíkova, klienci znajdą wiele smacznych i świeżych przekąsek przygotowanych na miejscu, w oparciu o własne, sprawdzone receptury. Prosty skład produktów, bez substancji konserwujących i wzmacniaczy smaku, jest gwarancją nie tylko szybkiego, ale też zdrowego posiłku. Ofertę sklepu dopełniają świeże soki owocowe oraz owocowo-warzywne, a także aromatyczna kawa, parzona z wyselekcjonowanych ziaren z plantacji objętych certyfikatem fairtrade, czyli największego globalnego systemu sprawiedliwego handlu.
Klienci praskiego sklepu „Stop Cafe” zrobią nie tylko zdrowe i smaczne, ale też szybkie zakupy. Za kawę będą mogli zapłacić kartą bezpośrednio przy ekspresie kawowym lub w sklepowej kasie. Podobnie jak na stacjach Benzina ORLEN, skorzystać będą mogli także z karty Tankarta Easy lub mobilnej aplikacji, otrzymując przy tym wszystkie benefity jako uczestnicy programu lojalnościowego. W sklepie możliwa będzie płatność za produkty spożywcze również za pomocą voucherów wydanych np. przez Sodexo, Edenred (Ticket), Up (Chéque Déjeuner), Lidl, Benefitka i Gusto.
Budowa nowych formatów sprzedaży detalicznej w Czechach to kolejny krok we wzmacnianiu biznesu detalicznego Grupy ORLEN. Podobny koncept sklepowo-gastronomiczny jeszcze w tym półroczu koncern rozwinie także w Polsce. Pod marką „ORLEN w ruchu” powstanie sieć ok. 900 obiektów, która w ciągu 5 lat wygeneruje dodatkową EBITDA w wysokości kilkudziesięciu milionów złotych.
W Polsce nowe formaty będą obejmowały trzy rodzaje obiektów, oferujących przede wszystkim produkty gastronomiczne. W formacie A będą to ok. 20-metrowe obiekty, natomiast w formacie B ok. 60-70-metrowe obiekty, zarówno wolnostojące, jak też zlokalizowane w ciągach komunikacyjnych. Powstaną również kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana. Zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach, czy na lotniskach.