środa, 24 kwietnia 2024
Gospodarka i społeczeństwoORLEN S.A.

ORLEN najcenniejszą polską marką

PKN ORLEN zajął pierwsze miejsce w rankingu „Rzeczpospolitej” na najcenniejszą polską markę. Marka ORLEN jest wyceniana już na blisko 10 mld zł. Jej wartość od poprzedniej edycji wzrosła dwukrotnie, na czym korzystają Akcjonariusze i polska gospodarka.

PKN ORLEN jest nowoczesną marką i wizytówką polskiego biznesu. Wyróżnienie to potwierdza, że rozwijamy się we właściwym kierunku, a rynek docenia nasze sukcesy. Konsekwentnie wzmacniamy także globalną rozpoznawalność. Oferujemy produkty i usługi na światowym poziomie. Są one dostępne już w ponad 110 krajach na 6 kontynentach. Budujemy silny koncern multienergetyczny o zdywersyfikowanych przychodach, który będzie efektywnie konkurował na międzynarodowym rynku i odpowiadał na wyzwania związane z transformacją energetyczną. Inwestycje realizowane m.in. w nisko- i zeroemisyjne źródła energii jeszcze bardziej wzmocnią Grupę ORLEN, z korzyścią dla akcjonariuszy, klientów i całej polskiej gospodarki

– mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

PKN ORLEN w ubiegłym roku osiągnął jeden z najlepszych wyników finansowych wśród firm z sektora oil and gas. Grupa ORLEN w całym 2020 roku wypracowała skonsolidowany zysk netto w wysokości 2,8 mld zł, uwzględniając odpisy na aktywach oraz zysk na okazyjnym nabyciu akcji spółki Energa. W tym czasie kontynuowała kluczowe inwestycje rozwojowe, na które zgodnie z planem przeznaczyła łącznie 9 mld zł. W 2020 roku rekordowy wynik EBITDA wypracowały segment detalu i energetyki.

Dużą rolę w budowaniu pozycji marki pełni marketing i sponsoring, dlatego bardzo ważne jest właściwe zarządzanie tymi obszarami i realizacja ambitnych projektów, które wspierają nasze działania biznesowe. Doskonałym przykładem jest sponsoring sportu i kultury. Tylko w 2020 roku uzyskaliśmy z niego w światowych mediach ekwiwalent reklamowy na poziomie 800 mln zł

– mówi Adam Burak, Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Komunikacji i Marketingu.

Odzwierciedleniem stabilnej sytuacji finansowej koncernu, a także efektem konsekwentnie realizowanych planów rozwojowych we wszystkich obszarach działalności było zarekomendowanie przez Zarząd PKN ORLEN wypłaty dywidendy za 2020 rok na poziomie 3,5 zł na akcję.

Pierwszy kwartał 2021 roku był kontynuacją bardzo dobrych wyników. Grupa ORLEN zakończyła go z  zyskiem operacyjnym EBITDA LIFO na poziomie 2,4 mld zł i osiągnęła ok. 1,9 mld zł zysku netto. Ponownie rekordowy wynik zanotował segment energetyki, który wypracował w pierwszych trzech miesiącach prawie 1,1 mld zł EBITDA LIFO, czyli ponad 2-krotnie więcej niż rok wcześniej. Solidny wynik zanotował także segment detalu i petrochemii.Ranking najcenniejszych polskich marek przygotowywany jest w oparciu o kryteria finansowe i badania opinii konsumentów. Polega na utworzeniu zestawienia komercyjnych marek krajowych, według reprezentowanej przez nie wartości pieniężnej. Ranking dotyczy polskich marek, czyli takich, które zostały stworzone na polskim rynku, i dla których Polska jest wiodącym rynkiem.​

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *