Już ponad 626 tys. dzieci z wyprawką szkolną w mazowieckiem
Zakład Ubezpieczeń Społecznych wypłacił już w Polsce ponad 1,2 mld zł w ramach programu „Dobry Start”. Wsparcie otrzymało 4,2 mln dzieci. Ogromny udział w podziale środków ma województwo mazowieckie. Wnioski można składać do 30 listopada tego roku.
Do ZUS wpłynęło już ponad 3 mln wniosków o świadczenie 300 plus, obejmujące 4,3 mln dzieci.
Zainteresowanie tym programem jest bardzo duże. Przyjmowanie i obsługa wniosków działa bez zakłóceń. Zdecydowana większość wniosków została obsłużonych przez automat. Pozwoliło to na odciążenie pracowników. Większość osób złożyła już wniosek”
– mówi profesor Gertruda Uścińska, prezes ZUS.
W całej Polsce ZUS wypłacił na ten cel już ponad 1,2 mld zł. Za te pieniądze rodzice kupili wyprawkę szkolną dla 4 mln 210 tys. dzieci. W samym tylko województwie mazowieckim wypłatami objęto 626,5 tys. uczniów. Do tej pory regionalne oddziały ZUS przekazały na ten cel 186,7 mln zł i jest to zdecydowanie najwyższa kwota spośród wszystkich województw w Polsce.
Wnioski od 1 lipca do 30 listopada
Od 1 lipca tego roku można składać wnioski o świadczenie 300 plus z programu “Dobry Start”. W roku szkolnym 2021/2022 wniosek o to świadczenie można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia.
Obsługą świadczeń od tego roku zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wnioski można składać do 30 listopada 2021 roku. Świadczenie z programu Dobry Start przysługuje w wysokości 300 zł – raz w roku – na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.
Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu Dobry Start (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu). Na portalu PUE ZUS znajdzie się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).
Świadczenie z programu “Dobry Start” jest wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.