Alfa Romeo F1 Team ORLEN ruszył w trasę po Czechach
ORLEN Benzina – czeska sieć paliw koncernu przygotowała na swoich stacjach wiele atrakcji dla miłośników motoryzacji. Na początku tygodnia rozpoczęła się trasa promocyjna bolidu Alfa Romeo F1 Team ORLEN. Model C42, którym kierowcy ścigają się w trwającym sezonie, można zobaczyć w kilku miastach i mniejszych miejscowościach w Czechach.
Tegoroczna trasa promocyjna bolidu F1 C42 Alfa Romeo ORLEN Team rozpoczęła się na stacji w Litwínowie, gdzie znajduje się czeski zakład produkcyjny koncernu. Samochód będzie tam wystawiany przez tydzień, a następnie przeniesie się do Pragi. Kolejnym przystankiem będzie stacja Dziewięć Krzyży przy autostradzie D1, a trasa zakończy się w Klimkowicach koło Ostrawy. Dodatkowo w ramach wydarzenia dla wszystkich fanów motoryzacji przewidziano konkursy z cennymi nagrodami.
Stacje paliw ORLEN Benzina są częścią dużej i stabilnej międzynarodowej sieci, obejmującej prawie trzy tysiące stacji w Polsce, Niemczech, Litwie, Czechach i na Słowacji, a wkrótce również na Węgrzech. Ten międzynarodowy zasięg podkreślają udane działania Grupy ORLEN w wyścigach Formuły 1. Sporty motorowe, w tym Formuła 1 są w Czechach bardzo popularne. Dlatego cieszymy się, że prezentując bolid – już drugi rok z rzędu – będziemy mogli dostarczyć kibicom wspaniałych motoryzacyjnych wrażeń
– wyjaśnia Tomasz Wiatrak, Prezes Zarządu Grupy ORLEN Unipetrol, do której należy sieć stacji ORLEN Benzina.
Odwiedzający stacje mogą na własne oczy zobaczyć Alfa Romeo F1 Team ORLEN C42, którym obecnie ścigają się nasi kierowcy. Trasa jest wyjątkowa nie tylko pod względem samej ekspozycji auta, ale także jego transportu. Samochód będzie wystawiony na stacjach 24 godziny na dobę w szklanym pomieszczeniu, tak aby wszyscy zainteresowani mogli dokładnie obejrzeć auto. Ponadto, w ramach wydarzenia oglądający będą mogli wziąć udział w dwóch konkursach, w których do wygrania są materiały promocyjne Alfa Romeo F1 Team ORLEN oraz kurs bezpiecznej jazdy (na torze wyścigowym w Moście koło Litwinowa) o wartości 5000 CZK, czyli około 1000 zł.
Po zeszłorocznej udanej trasie po Czechach, gdzie bolid F1 obejrzało ponad 20 000 zainteresowanych, cała seria powraca w świetnym stylu. Start odbył się na stacji paliw ORLEN Benzina w Litwínowie 17 października. Następnie bolid przeniesie się do innych miast w środkowych Czechach, a swój rajd zakończy niedaleko Ostrawy.
Jesienna trasa bolidu Alfa Romeo Racing ORLEN:
– Litwínów, stacja paliw ORLEN Benzina w Záluží (17-24 października)
– Praga Braník, stacja benzynowa na łączniku południowym (25-31 października)
– Dziewięć Krzyży na autostradzie D1 (1-7 listopada)
– Klimkowice koło Ostrawy na autostradzie D1 (8-14 listopada)
Prezentacja bolidu F1 na stacjach benzynowych Benzina ORLEN w Czechach jest częścią kampanii Razem w Drogę Naprzód (czes. Společně na cestě vpřed). Kampania ta przypomina klientom o połączeniu sił sieci stacji paliw ORLEN Benzina z macierzystą Grupą ORLEN, dzięki czemu marka stale się doskonali, wprowadzając innowacje, podnosząc jakość usług oraz oferując szeroką gamę produktów paliwowych i poza paliwowych.
ORLEN Benzina jest częścią grupy ORLEN Unipetrol, która obsługuje największą sieć stacji benzynowych w Czechach. Oprócz paliw EFECTA, oferuje również paliwa premium VERVA oraz szeroką gamę napojów w STOP CAFE. ORLEN Benzina wydaje również własne karty do tankowania EASY i BUSINESS oraz oferuje klientom dwie aplikacje mobilne – aplikację lojalnościową ORLEN Benzina oraz aplikację do pielęgnacji samochodu. Łącznie ORLEN Benzina obsługuje w Czechach 427 stacji benzynowych i posiada 23 proc. udziału w rynku. Zaufanie konsumentów potwierdza również fakt, że ORLEN Benzina już 5 razy zdobyła tytuł “Najbardziej Zaufanej Marki” w Czechach. W 2019 roku marka wszyła na rynek słowacki. Obecnie ORLEN Benzina posiada już 24 stacje na Słowacji i jest jedną z najszybciej rozwijających się sieci w regionie.
Parametry techniczne i ciekawostki o samochodzie Alfa Romeo F1 Team ORLEN C42
Podwozie: monocoque z włókna węglowego
Silnik: Ferrari Tipo 065/6 EVO V6 1600cc średnio podłużny, waga 145 kg, aluminiowy blok i głowica, średnica x skok 80 x 53 mm, DOHC, bezpośredni wtrysk paliwa, smarowanie suchej miski olejowej, turbodoładowanie, moc 740 koni mechanicznych, gęstość mocy 463 koni mechanicznych, limit 15 000 min-1
Skrzynia biegów: 8-biegowa zautomatyzowana sekwencyjna z łopatkami zmiany biegów przy kierownicy, napęd na tylne koła
Opony: Pirelli P-Zero 305/670 R13 – 405/670 R13
Podwozie: podwójne wahacze z przodu i z tyłu, stabilizatory, hamulce karbonowo-ceramiczne
Długość: 5500 mm
Szerokość: 2000 mm
Waga: 795 kg
Maksymalna prędkość podczas wyścigu: 370 km/h
Przyspieszenie od 0 do 100: 2,6 sekundy
Przyspieszenie od 0 do 200: 4,8 sekundy