Marketing w internecie
Wykorzystaj rekomendacje ekspertów. Zacznij zarabiać w Google na sprzedażowych frazach
Cały ekosystem Google, czyli pozycjonowanie stron internetowych i płatne kampanie Ads, opiera
się o słowa kluczowe. To właśnie na ich podstawie potencjalny Klient otrzymuje nawet kilkadziesiąt
tysięcy rekomendacji wygenerowanych przez algorytm na poszczególne działania. Tutaj znajdziesz
odpowiedź na pytanie, w jaki sposób dobierać frazy kluczowe, aby te rzeczywiście przełożyły się na
zwiększoną sprzedaż. Już kilka korekt w strategii promocyjnej może przynieść oczekiwane zmiany.
Wyciągaj notes i zapisz. Przed Tobą prawdziwa skarbnica wiedzy na temat reklamy w Google.
Mierząc siły na zamiary nie wpadniesz w pułapkę kosztów. Jak wybrać słowa kluczowe?
Selekcja fraz do marketingu w wyszukiwarce Google tylko w teorii jest prosta. Jak podkreślają
doświadczeni specjaliści z agencji reklamowej https://afterweb.pl/ , w rzeczywistości dobór takich
słów wiąże się z koniecznością wykonania profesjonalnej analizy. Bez znaczenia, czy inwestujesz w
pozycjonowanie stron internetowych czy w zupełnie osobny kanał płatnych linków Google Ads.
Te niepozorne hasła bez wątpienia będą stanowić o skuteczności wybranej metody. Właśnie z tego
powodu, warto poświęcić nieco więcej czasu nad selekcją. Zwracaj szczególną uwagę na poziom
trakcyjności fraz. Jest to ogromne ułatwienie, ponieważ zauważalna większość nierzetelnych analiz
skupia się przeważnie na słowach rzadko generujących sprzedaż. Profesjonaliści działają inaczej.
Lepiej do planu pracy dodać mniej haseł, jeżeli będą one wyłącznie sprzedażowe. To najkrótsza
droga do zdobycia zainteresowania potencjalnego Klienta i do finalnej konwersji poprzez SEO lub
Google Ads.
„Słowa kluczowe stanowią absolutny fundament reklamy w wyszukiwarce Google. To właśnie za
ich pomocą algorytm jest w stanie dopasować konkretne zapytanie do utworzonego przez Ciebie i
specjalistów komunikatu promocyjnego. Im trafniejsze frazy, tym większa szansa na wyświetlenie
odnośnika do firmowej witryny. Dzięki gigantycznemu zasięgowi wyszukiwarki, każda strona, która
znajdzie się w czołówce rankingu na wybrane słowo kluczowe, może liczyć na duże zainteresowanie
ze strony potencjalnych Klientów. To bezpośrednio przełoży się na maksymalizację sprzedaży.”
Optymalizacja budżetu na pozycjonowanie i Google Ads dzięki geolokalizacji fraz
W zdecydowanej większości przypadków, reklama firmy na ogólnopolskie słowa kluczowe jest
główną przyczyną zwiększania budżetów marketingowych. Nie powinieneś jednak porywać się na
walkę z największymi brandami, jeżeli nie jesteś jeszcze na to gotowy. Pozycjonowanie stron oraz
kampanie Google Ads możesz wykonywać regionalnie. Zwłaszcza w przypadku, kiedy prowadzisz
firmę usługową. Taki rodzaj promocji zagwarantuje Ci odpowiednią liczbę Klientów, a całkowite
zrezygnowanie z realizacji usługi poza wybranym obszarem tylko zmniejszy dodatkowe koszty. W
efekcie maksymalnie zoptymalizujesz budżet, pozbywając się konkurencji ogólnopolskiej oraz nie
tracąc skuteczności wynikającej z prowadzenia działań w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie
wymaga od Ciebie jedynie dobrania fraz z dodatkiem członu geolokalizacji (np. nazwa miasta lub
w konkretnych przypadkach nazwa dzielnicy dużej miejscowości). Google Ads działa nieco inaczej.
Tutaj możesz pozostawić na koncie słowa kluczowe ogólnopolskie, jednak z poziomu ustawień
kampanii zawężaj komunikaty do konkretnych miejsc. Możesz również wykluczać obszary, na
których reklamowanie brandu będzie dla Ciebie zupełnie nieopłacalnym zabiegiem.