Droga S10 – na jakim etapie są prace?
Czy S10 10 km od Płocka to daleko? Myślę, że nie. Ważne, by inwestycja zgodnie z obietnicami powstała i dała szansę na jeszcze lepszy rozwój Płocka – przekonuje Arkadiusz Iwaniak poseł na Sejm.
O budowie S10 mówi się od wielu lat. Szczególnie w okolicach wyborów. Wielu obiecywało, przekonywało, że budowa drogi szybkiego ruchu blisko Płocka to kwestia kilku lat. Dziś okazuje się, że droga powstanie, ale najwcześniej za 10 lat.
Kolejnym ważnym elementem tej układanki jest jej odległość od Płocka, bo przecież miała być szansą na lepszą komunikację z Warszawą. Na jakim etapie w tej chwili są prace? GDDKiA wybrała firmę, która ma przygotować warianty dotyczące przebiegu S10. Następnie pod wybrany wariant przygotuje wszystkie niezbędne decyzje potrzebne do realizacji inwestycji.
Co jest ważne, są zabezpieczone środki w budżecie GDDKiA, jeśli chodzi o projektowanie i w perspektywie wieloletniej w dokumentach finansowych środki na budowę odcinka między Nasielskiem a Bydgoszczą
– mówi poseł Arkadiusz Iwaniak przewodniczący Parlamentarnego Zespołu ds. Budowy Drogi Szybkiego Ruchu S10.
Jak będzie przebiegała trasa? Czy zostanie wzięte pod uwagę zdanie poszczególnych samorządów?
Mamy takie zapewnienie, że odbędą się konsultacje, w których każdy będzie mógł wziąć udział i wyrazić swoje zdanie. My jako zespół parlamentarny będziemy tego pilnować. Myślę, że w tej kadencji spotkamy się, by porozmawiać i sprawdzić na jakim etapie są prace
– dodaje poseł.
A jak blisko Płocka może być ostatecznie droga?
Jestem płocczaninem, to również mój interes, by S10 było możliwie jak najbliżej Płocka. Pamiętajmy, mimo wszystko ta droga nie może ograniczać rozwoju Płocka, a tak może się stać jeśli finalnie powstanie blisko. Ale chciałbym, by była na tyle blisko, by faktycznie dojazd do Warszawy był jak najszybszy
– dodaje Iwaniak.
Zatem z dokumentów, które w tej chwili są przygotowane, prac jakie wykonano w tym celu – jak blisko Płocka może być S10?
Nie chcę rozstrzygać. Tu prezydent miasta będzie osobą, z którą będą prowadzone konsultacje. Dla mnie między 5-8, nawet do 10 km to jest rozsądne rozwiązanie. Bo jeśli dziś ktoś myśli, że droga S10 będzie obwodnicą miasta Płocka to jest w totalnym błędzie. Z racji ilości zjazdów na tym odcinku dookoła Płocka, to obwodnicą być nie może. Dodatkowo musimy pamiętać, że nie może to być droga, która będzie nas ograniczała jeśli chodzi o rozwój tego miasta. Tym bardziej, że jest zapewnienie GDDKiA, to jest projektowane również, że dojazd między Płockiem a S10 będzie taką samą drogą. Musimy pamiętać, że droga S10 musi być rozwiązaniem, które będzie sprzyjało rozwojowi Płocka, ale też i powiatu płockiego
– tłumaczy poseł Iwaniak.