Przełomowe narzędzie Google
Google chce ułatwić użytkownikom rozpoznawanie zdjęć oraz filmów wygenerowanych za pomocą sztucznej inteligencji, tak aby zmniejszyć ryzyko występowania fake newsów w social mediach. Z czasem planują rozszerzyć to na swoje inne usługi, np. YouTube.
Technologia, nad którą pracujemy może pomóc sprawdzić, czy dane zdjęcie zostało wykonane aparatem, obrobione w programie graficznym, czy całkowicie wytworzone przez sztuczną inteligencję. Tego rodzaju wiedza pomaga naszym użytkownikom podejmować lepsze decyzje w zakresie interakcji z treściami, na które natrafiają w internecie. Tego typu wiedza pomaga budować świadomość medialną i zaufanie. – podało Google w swoim blogu.
Obrazy i materiały wideo AI potrafią już dzisiaj łudząco przypominać te prawdziwe. Tego typu treści na pierwszy rzut oka przez część użytkowników są nie do rozróżnienia, a wszystko wskazuje na to, że technologia ta będzie się tylko dalej rozwijać. Prędzej czy później niezbędne będzie wprowadzenie systemu weryfikacji tego typu treści, aby zmniejszyć wynikający z tego chaos informacyjny. Jak widać firma Alphabet chce w tej kwestii przodować.