Płock

Taniej już było, czyli podwyżki w Strefie Płatnego Parkowania?

Strefa Płatnego Parkowania w Płocku będzie większa, wzrośnie również opłata za nią. Dlaczego? Bo stawki są bez zmian od 2016 roku, zwiększy się również rotacja pojazdów. Trwają konsultacje społeczne, ale… swoje uwagi można zgłosić meilem lub listownie, pocztą.

Jakie są planowane zmiany?

Przede wszystkim wzrost opłat. Posiadacze Plockarty nadal będą mieli darmowe pierwsze półgodziny. Opłata za pierwszą godzinę postoju wzrośnie o 100% – z 2 do 4 złotych! Co za tym idzie, wzrosną również stawki za kolejne godziny parkowania. I tak za pierwszą godzinę – 4 zł, za drugą godzinę – 4,40 zł, za trzecią godzinę – 4,80 zł, za czwartą i każdą następną godzinę parkowania – 4 zł. Jeśli zaparkujemy auto między 8.00 a 17.00 z jednorazową opłatą – zapłacimy zamiast dotychczasowych 12 zł – 30 zł.

Wyższa będzie również opłata dodatkowa. Aktualnie wynosi 50 zł. Propozycja to 200 zł z możliwością zmniejszenia jej do 100 zł – pod warunkiem, że dojdzie do uiszczenia kwoty w terminie 3 dni roboczych od daty wystawienia zawiadomienia. Wzrośnie także abonament ogólny – z 250 do 300 zł miesięcznie.

Kolejną ważną zmianą są granice jakie Strefa Płatnego Parkowania będzie obejmowała. Bo ta znacznie się powiększy, co jak tłumaczą pomysłodawcy – usprawni sposób parkowania w przedmiotowych rejonach przede wszystkim w sąsiedztwie Szpitala Św. Trójcy przy ul. Kościuszki 28 w Płocku.

Czyli, planowana Strefa Płatnego Parkowania objęłaby dodatkowo – ulice: Kościuszki, pl. Dąbrowskiego, ul. Zacisze oraz ul. Warszawską.

Jakie korzyści mają przynieść te zmiany?

Jak ustalono koszty funkcjonowania płockiej SPP na przestrzeni 5 lat były wyższe od przychodów z opłat za postój i opłaty dodatkowej, wysokość opłat za postój i opłaty dodatkowej nie uległa zmianie od momentu utworzenia SPP tj. od października 2016 roku, opłata za pierwszą godzinę postoju jest ponad dwukrotnie niższa od ceny podstawowego biletu za przejazd płocką komunikacją miejską, która obecnie wynosi 4,80 zł, opłata za pierwszą godzinę w płockiej SPP jest zdecydowanie niższa niż w innych miastach. Zmiany zwiększą rotację pojazdów na ulicach objętych strefą płatnego parkowania, zmniejszy się ruch pojazdów osobowych w strefie płatnego parkowania i w konsekwencji zmniejszy zanieczyszczenie powietrza emitowanymi spalinami; zbilansuje wpływy z opłat za postój z kosztami funkcjonowania płockiej SPP; zachęci do uiszczania opłaty dodatkowej, co zredukuje ilość uruchamianych procesów windykacji nie opłaconych opłat dodatkowych.

Jeśli macie uwagi do tych propozycji w BIP jest formularz, który należy wypełnić i wysłać do 7 października. Można to zrobić wysyłając formularz na adres: transport.publiczny@plock.eu lub Urząd Miasta Płocka, Wydział Transportu Publicznego i Inżynierii Ruchu Drogowego, pl. Stary Rynek 1, 09-400

Szczegóły TU

Zmiany w funkcjonowaniu Strefy Płatnego Parkowania miałyby obowiązywać od 1 stycznia 2026 roku. W jakim zakresie – o tym zdecydują na październikowej sesji płoccy radni.

2 thoughts on “Taniej już było, czyli podwyżki w Strefie Płatnego Parkowania?

  • Proponuję wprowadzić opłaty za parkowanie dla urzędników pracujących w UM oraz we wszystkich spółkach i jednostkach samorządowych. Zlikwidować ponadto wszystkie bezpłatne parkingi dla nich. Jak mieszkańcy, w tym pracujący w centrum Płocka, mają płacić za parkowanie, to urzędnicy i politycy również powinni.

    W Płocku wszyscy wiemy, że mamy nie tylko najdroższe paliwo.

    Odpowiedz
    • Urzędnicy są zwolnieni z opłat? w godzinach pracy UM pracownicy parkują na darmowych miejscach oddalonych od urzędu zajmując miejsca mieszkańcom okolicznej mieszkaniówki Teren pod samym UM jest tak zapchany że jako petent trzeba zaparkowac kilometr od urzędu bo wielki parking przy samym urzędzie jest zamknięty i stoi pusty. Może miasto mogłoby go udostępnić go urzędnikom? i tak nikt z niego nie korzysta a ich auta nie zawalałyby połowy starówki

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *