Kolejne stacje rowerowe w Płocku. Tym razem od PKN ORLEN
Najpóźniej w przyszłym roku w mieście powstaną kolejne stacje rowerowe. Tym razem to pomysł PKN ORLEN.
W kwietniu pojawiły się pierwsze informacje, że PKN ORLEN planuje zamontować kolejne stacje rowerowe w Płocku. Rower miejski cieszy się tu bardzo dużą popularnością. Od kwietnia płocczanie wypożyczyli rower miejski aż 285 tysięcy razy. Za chwilę skończy się sezon, rowery trafią do konserwacji i wrócą na płockie ścieżki w przyszłym roku. Ale wróćmy do stacji rowerowych, które miał ustawić w mieście Koncern.
Zapytaliśmy na jakim etapie jest inwestycja? Otrzymaliśmy odpowiedź, że mimo iż PKN ORLEN podjął wszelkie możliwe starania, aby stacje rowerowe Koncernu zostały dokładnie przygotowane i ewentualnie uruchomione jeszcze w tym roku, to nie wszystko zależy od Spółki.
Zdajemy sobie sprawę, że wybrane miejsca na stacje rowerowe PKN ORLEN są istotne z punktu widzenia rozwoju całego systemu roweru miejskiego w Płocku. Dlatego też nie tylko sami uzbrajamy się w cierpliwość, ale prosimy o zrozumienie w kwestii czasu niezbędnej do realizacji tego zadania. Przekonani jesteśmy, że jeśli nie będzie przeszkód w realizacji projektu to stacje rowerowe mogą zostać zamontowane i uruchomione w przyszłym roku.
czytamy w odpowiedzi Biura Prasowego PKN ORLEN.
Obecnie, jak informuje Spółka, trwają rozmowy z dostawcą rowerów, ustalane są warunki umowy, ale jednocześnie Koncern prowadzi ustalenia z urzędem Miasta Płocka, aby uzgodnić lokalizacje, w których mogłyby stanąć stacje rowerowe.
Pragniemy podkreślić, że większość lokalizacji, w których chcieliśmy postawić stacje została uzgodniona, jednak bez finalnej listy tych miejsc dokładne szacunki nakładów nie mogą być zakończone. Wybór lokalizacji stacji rowerowych wymaga w dalszym etapie czasochłonnych konsultacji dotyczących na przykład: ustalenia właściciela działki, ewentualnych opłat za użytkowanie, rozmiaru powierzchni (do ustawienia stacji), utwardzenia i uzbrojenia terenu, wreszcie – co bardzo ważne w naszej ocenie – lokalizacji stacji w pobliżu ścieżek rowerowych oraz przede wszystkim bezpieczeństwa użytkowników i to zarówno rowerzystów, jak i pieszych.
informuje Biuro Prasowe PKN ORLEN
Ponadto, jak informuje Spółka, niezbędne jest również uzyskanie wymaganych zgód i pozwoleń m.in. z Miejskiego Zarządu Dróg, od konserwatora zabytków czy plastyka miasta. Nie wszystkie propozycje PKN ORLEN zyskały akceptację wymienionych wcześniej instytucji i osób.
Przy wyborze spośród ponad 50 wskazanych lokalizacji PKN ORLEN brał pod uwagę przede wszystkim potrzeby zgłaszane przez płocczan – zarówno te indywidualne zamieszczane na forach dyskusyjnych, ale także np. opinie członków klubu turystyki rowerowej. Ponadto istotnymi czynnikami były m.in.: odległości pomiędzy stacjami, bliskie położenie ścieżek rowerowych, ale także sugestie ze strony właścicieli gruntów, na których zostałyby ustawione stacje.
czytamy w odpowiedzi z PKN ORLEN
Gdzie zatem staną nowe stacje rowerowe?
PKN ORLEN, jak informuje Biuro Prasowe, podjął decyzje o lokalizacjach stacji rowerowych np. w pobliżu Teatru Dramatycznego (od strony Pasażu Vuka Karadzica), w pobliżu Cmentarza Komunalnego (przy ul. Bielskiej), po przeciwnej stronie Centrum Seniora przy ul. Otolińskiej, przed Wojewódzkim Ośrodkiem Ruchu Drogowego przy ul. Targowej, a także przed Stadionem Miejskim przy ul. Mickiewicza oraz w sąsiedztwie szkoły przy skrzyżowaniu ul. Łukasiewicza z ul. Kobylińskiego. Warto podkreślić, że szybko udało się Koncernowi uzgodnić lokalizacje z Wójtem Gminy Łąck w pobliżu kąpieliska w Grabinie oraz w samym centrum Łącka. Stacje mogą zostać także postawione w okolicy bram wjazdowych na teren Zakładu Produkcyjnego oraz na wybranych stacjach paliw sieci ORLEN.
Dodajmy, że w planach jest również stacja rowerowa z logo Koncernu po lewobrzeżnej stronie Wisły w okolicy Placu Mościckiego. Do ustaleń pomysłodawcy wrócą jak zakończą się tam prace budowlane.
I na koniec jeszcze jedna dobra wiadomość. Zgodnie z zapowiedziami rowery sfinansowane przez PKN ORLEN będą w pełni kompatybilne z istniejącym systemem miejskim. Co oznacza, że pojazdy pobrane z innych lokalizacji będzie można pozostawić w dowolnych terminalach na terenie miasta i odwrotnie. Wypożyczanie będzie się odbywać również na tych samych zasadach finansowych i za pomocą obecnie funkcjonujących aplikacji miejskich.