Książnica Płocka zaprezentuje się na X Ogólnopolskiej Giełdzie Projektów
W dniach 15-16 października w Warszawie odbędzie X Ogólnopolska Giełda Projektów, coroczne wydarzenie organizowane przez Narodowe Centrum Kultury we współpracy z lokalnymi partnerami, skierowane do wszystkich aktywnych przedstawicieli sektora kultury.
Głównym celem Ogólnopolskiej Giełdy Projektów jest umożliwienie wymiany doświadczeń pomiędzy lokalnymi liderami kultury. Co roku wydarzenie odbywa się pod innym hasłem przewodnim. Tegoroczne brzmiało „Animacja w sieci”. Każda instytucja kultury czy organizacja, która w tym roku zrealizowała w sieci atrakcyjny projekt z zakresu animacji kultury, edukacji kulturowej lub zmuszona była przenieść swoje działania do sieci w czasie pandemii, mogła zgłosić swoją propozycję. Spośród nadesłanych 73 zgłoszeń Komisja wybrała 16 najlepszych, najciekawszych, które zostaną zaprezentowane podczas sesji plenarnej. Wśród nich jest zgłoszony przez Książnicę Płocką projekt „100 wyzwań na stulecie obrony Płocka”.
Kto śledzi Fb Książnicy, zapewne zauważył pojawiające się co tydzień wyzwania. Powstał projekt przypominający tamte wydarzenia, wykorzystując popularną formułę tzw. challengu. Do współpracy przy tworzeniu zadań Książnica Płocka zaprosiła płockie stowarzyszenia, instytucje, organizacje, tak powstała lista stu wyzwań kreatywnych, umysłowych i sportowych. Projekt po wybuchu pandemii przeniesiono do sieci, by uczestnicy poznali znaczenie obrony miasta nie przez lekcje historii czy wykłady, tylko przez różnego rodzaju animacje wymagające kreatywności, sprawności, wyobraźni. Na stronach internetowych i FB codziennie pojawiała się nowa odsłona albumu „100 dni do chwały” o wydarzeniach sprzed stu lat, zgodnie z datą w kalendarzu. Był też plakat zawierający „100 wyzwań na stulecie obrony Płocka”. Mógł je podjąć każdy, wybierając zadanie, zamieszczając w sieci dokumentację swych działań. Przy części zadań zamieszczono kody QR, które po zeskanowaniu przenosiły na stronę, gdzie było wiele ciekawostek związanych z podjętym wyzwaniem. Poza tym co tydzień na FB Książnicy pojawia się film, w którym Książnica „rzuca” wyzwanie płockim instytucjom, przedstawicielom władz, stowarzyszeniom, osobom indywidualnym. Działa to jak domino, bo nominowani po wykonaniu zadania nominują kolejnych, a swoje działania dokumentują w sieci zdjęciami lub filmami. Kolejne wyzwania będą się pojawiać do końca roku.