Audioriver zmienia plany. 15ste urodziny będzie świętował za rok, a to oznacza, że w tym roku festiwalu nie będzie
15. edycja Audioriver zostaje przełożona na przyszły rok i odbędzie się w dniach 29-31 lipca 2022 roku. W swoim komunikacie organizatorzy Audioriver informują, że pomimo intensywnych przygotowań i wielu starań, zmuszeni są przełożyć tegoroczną edycję festiwalu na przyszły rok, ponieważ obowiązujące przepisy nie pozwalają na organizację imprez masowych.
Pełna treść komunikatu brzmi:
Drodzy festiwalowicze,
Z przykrością informujemy, że pomimo wielu miesięcy przygotowań i oczekiwania na finalne decyzje Rządu, musimy ponownie przenieść najbliższą edycję festiwalu. Jeszcze raz chcielibyśmy poprosić Was o cierpliwość, aby poczekać kolejny rok na świętowanie 15. urodzin Audioriver w pełnym składzie. Data przyszłorocznego festiwalu to 29-31 lipca 2022 roku.
Zorganizowanie festiwalu w normalnej formule nie jest w tym momencie możliwe – o czym możecie szerzej przeczytacie w dalszej części komunikatu – ale nie wyobrażamy sobie kolejnego, wypełnionego pustką weekendu w dacie festiwalu, bez widoku Waszych uśmiechniętych twarzy i roztańczonego Płocka. Staramy się o zorganizowanie dla Was mniejszego wydarzenia w innym formacie, ale wciąż zachowującego wyjątkową atmosferę Audioriver. O szczegółach i kolejnych ogłoszeniach festiwalu będziemy Was na bieżąco informować w cotygodniowych komunikatach 😉 Na przełomie czerwca i lipca poznacie pierwszych artystów, którzy wystąpią dla Was na Audioriver 2022. Decyzję o przeniesieniu festiwalu podjęliśmy z wielu powodów:
Niedawno informowaliśmy Was o kilku potencjalnych scenariuszach na tegoroczny festiwal, ale nawet minimalny, zakładany przez nas format Audioriver 2021 jest niemożliwy do zrealizowania przez obowiązujące wytyczne Rządu. Zakładany w rozporządzeniu limit frekwencji do 250 osób to w naszym przypadku warunek niemożliwy do spełnienia. W tej sytuacji bylibyśmy zmuszeni do odmowy wstępu na teren festiwalu osobom, które wcześniej zakupiły i zachowały swoje karnety na Audioriver. Mamy świadomość, że do limitów nie wliczają się uczestnicy w pełni zaszczepieni, ale na ten moment nie jesteśmy jeszcze w stanie oszacować rzeczywistej liczby takich osób, co znacząco utrudnia planowanie wydarzenia na tak dużą skalę. Problematyczna i czasochłonna – również dla Was – w tej sytuacji byłaby także weryfikacja danych osobowych i odpowiednich certyfikatów dla tak licznej grupy publiczności. Dodatkowo, nie wyobrażamy sobie, aby ktokolwiek – szczególnie przy wysokich temperaturach – mógł swobodnie czuć się podczas festiwalu na plaży, nosząc maseczkę. W trakcie upałów mogłoby to być nie tylko męczące, ale i niebezpieczne dla zdrowia. Tym bardziej dla tych, którzy będą bawić się przy zadaszonych scenach, jak Circus, Hybrid czy Kosmos. Naszym priorytetem jest przede wszystkim zadbanie o Wasz komfort i bezpieczeństwo.
Inną ważną kwestią są problemy logistyczne przy bookingach artystów. Otrzymujemy informacje, że zaproszeni przez nas wykonawcy z USA muszą odwołać swój przyjazd, a ich występy i trasy koncertowe w Europie będą przełożone na później. Z kolei przyloty artystów z bliższych krajów, ale spoza strefy Schengen, mogłyby spotkać się z problemami na lotniskach. Oczywiście wiemy, że po 48 godzinach od zrobienia testu, przy negatywnym wyniku, obowiązkowa kwarantanna byłyby anulowana. Jednak musicie być świadomi, że co roku – ze względu na napięte terminarze – większość naszych artystów przylatuje do Polski zaledwie na kilkanaście godzin. Niektórzy nawet nie korzystają z hoteli, tylko bezpośrednio z lotniska przyjeżdżają do Płocka, a po występie niemal od razu ponownie udają się w podróż na kolejne występy. 48 godzin to za dużo czasu niepewności względem ich innych zobowiązań.
Kolejnym kluczowym czynnikiem odwołania festiwalu jest fakt, że do Audioriver pozostało zbyt mało czasu, aby dłużej zwlekać. Doskonale wiemy, że dla wielu z Was to ostatni moment na planowanie urlopów i czasu wakacyjnego. Z kolei my, przy normalnych warunkach, od początku lipca rozpoczynalibyśmy budowę festiwalu w Płocku. Z racji tego, że rozporządzenia Rządu są wydawane czasowo i mogą się zmienić – co powoduje jeszcze większe ryzyko – nie możemy obiecać Wam danej formuły Audioriver, ponieważ istnieje możliwość, że będzie musiała ulec zmianie w ostatniej chwili.
Wyrażamy nasze całkowite poparcie względem całej branży muzycznej i wspólnych postulatów, aby ograniczyć restrykcje względem obszaru różnego rodzaju eventów, koncertów i imprez masowych. Nie możemy zrozumieć decyzji administracji Rządu, która luzuje obostrzenia w innych obszarach codziennego życia, a uniemożliwia funkcjonowanie wydarzeń na wolnym powietrzu i odbiera nam wszystkim swobodny dostęp do kultury. Są to działania sprzeczne do tych, które występują w innych państwach Unii Europejskiej. Jednak w naszym kraju wciąż obowiązują surowe zasady i nie jesteśmy w stanie ich przeskoczyć. Ta sytuacja dotyczy wszystkich promotorów, artystów, menedżerów, firm zajmujących się techniką i produkcją, a także tysięcy osób pracujących w świecie kultury oraz przy organizacji wydarzeń. Znacząca część z nich pozostaje bez możliwości pracy już od marca 2020 roku.
Musimy otwarcie przyznać, że to prawdopodobnie najtrudniejszy okres w historii Audioriver. Nawet przy najgorszych scenariuszach, nie spodziewaliśmy się tak długiej rozłąki z Wami – wspaniałą społecznością, bez której nie byłoby tego festiwalu. Jesteśmy zmuszeni do tego, aby poprosić Was o cierpliwość i wyrozumiałość, a dodatkowo – zdając sobie sprawę z trudności – prosimy po raz kolejny o to, abyście pozostawili swoje bilety na kolejny rok. Pozwoli nam to wciąż móc pracować nad możliwie najlepszą wersją festiwalu, bo taka Wam się absolutnie należy. Zachowanie biletów to wsparcie nie tylko dla nas, ale i wielu współpracowników, którzy wykonują ogromną pracę nad organizacją wydarzenia. To dzięki Wam, nasz wspólny Audioriver stał się tak magicznym wydarzeniem i zrobimy wszystko, aby 15. edycja była wspaniałym jubileuszem. Jeszcze raz dziękujemy Wam wszystkim za wsparcie. Wierzymy, że za rok nie spotkamy się już z żadnymi problemami i nadrobimy tak długi czas bez wspólnego spotkania na Audioriver.
Wszyscy, którzy zakupili karnety na festiwal w ciągu tygodnia otrzymają wiadomość od ebiletu z konkretnymi instrukcjami. Osoby, które dokonały zakupów stacjonarnie, są proszone o kontakt z obsługą danego punktu albo z ebiletem. Będziemy Wam ogromnie wdzięczni za pozostawienie biletów na Audioriver 2022, ale w przypadku Waszych innych decyzji, obsługa ebiletu będzie do Waszej dyspozycji.