Płock

Za miesiąc zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy autobusów KM – Płock

Od 1 kwietnia zmieni się rozkład jazdy autobusów Komunikacji Miejskiej – Płock. To efekt prac nad nową ofertą nowej oferty przewozowej.

Nowe rozkłady jazdy uwzględniające konsultowaną ofertę zostaną opublikowane 23 marca 2023 r. na naszej stronie internetowej, a tydzień później, czyli od 1 kwietnia 2023 r. zaczną obowiązywać. Wszystko po to, aby pasażerowie mogli zapoznać się ze szczegółami nowej oferty.

mówi Kinga Wochowska Kierownik Działu Promocji i Komunikacji Społecznej KM-Płock

23 marca KM – Płock uruchomi także specjalną infolinię i formularz kontaktowy (podobnie jak podczas konsultacji), aby każdy z zainteresowanych mógł uzyskać szczegółowe informacje na temat nowych rozkładów jazdy.   

Dla przypomnienia zmiany obejmą m.in.: zwiększenie częstotliwości na priorytetowych trasach: 3, 19 i 22 w dni powszednie co 15 minut i w soboty co 20 minut, a na liniach podstawowych: 7 i 14 w dni powszednie co 30 minut.

A w zakresie przebiegu tras poszczególnych linii nowa oferta obejmuje:

  • zachowanie bez większych zmian dzisiejszych tras linii 3, 7, 14, 18, 19, 22 i 24;
  • wydłużenie części kursów linii 7 z Kostrogaju do cmentarza komunalnego przy ul. Bielskiej;
    • kursy do cmentarza co 60 min,
    • utworzenie (nieistniejącego od 2012 r.) postulowanego przez mieszkańców połączenia bezpośredniego z ulicy Tysiąclecia na cmentarz komunalny.
  • wydłużenie trasy linii 14 przez ul. Czwartaków i al. Jana Pawła II do pętli Podolszyce;
  • zmianę trasy linii 20 – zmiany obejmą również trasę linii 20 przez ul. Łukasiewicza i Al. Kobylińskiego zamiast ulicami Tysiąclecia i Bielską. Połączenie ul. Tysiąclecia z dworcem kolejowym zapewni nowa linia 25, w dodatku na krótszej trasie. Dzięki tej zmianie na odcinku od os. Skarpa do ul. Lachmana autobusy linii 20 i 26 kursować będą ze wspólną częstotliwością co 30 minut. Zgodnie z wcześniejszymi założeniami autobusy linii 20 kursować będą z Podolszyc al. Jana Pawła II, ul. Czwartaków i al. Armii Krajowej, a następnie ulicami: Żyzną – Boryszewską – Otolińską – Banacha – Lachmana – Chopina – Dworcowa – al. Kilińskiego – Sienkiewicza /z powrotem: Kwiatka – Kolegialna/ – Bielska – Al. Kobylińskiego – Łukasiewicza – Miodowa – Mościckiego – Dobrzyńska – SKARPA (wybrane kursy: Gałczyńskiego – Batalionów Chłopskich – Narodowych Sił Zbrojnych – Przemysłowa – Kostrogaj. W godzinach szczytu wybrane kursy wydłużone będą z os. Skarpa do pętli Kostrogaj – dzisiejszą trasą linii 4 i 24 – w celu zapewnienia na tej trasie półgodzinnej częstotliwości kursowania w godzinach dojazdów do zakładów znajdujących się przy ulicy i pętli Kostrogaj;
  • skrócenie wybranych kursów linii 2 – w pierwotnych założeniach trasa została skrócona do odcinka Winiary – Tokary, czyli bez obsługi dalszego odcinka przez most Solidarności na Podolszyce. W odpowiedzi na zgłoszone sugestie wybrane kursy w dni powszednie i soboty zostaną wydłużone. Bezpośrednie autobusy z Radziwia przez Tokary na Podolszyce w dni powszednie będą wykonywały sześć kursów, a w soboty trzy;
  • wydłużenie trasy linii 4 – propozycja przewidywała pozostawienie trasy tej linii na odcinku z pętli Św. Huberta do ul. Sienkiewicza oraz w drodze powrotnej od ul. Kwiatka. Po analizie wniosków mieszkańców dotyczących uatrakcyjnienia m.in.: obsługi szkół średnich znajdujących się przy ulicach Nowowiejskiego i Łukasiewicza oraz cmentarza w Al. Kobylińskiego trasa linii 4 zostanie wydłużona z ul. Sienkiewicza jednokierunkowo ulicami Nowowiejskiego i Łukasiewicza, następnie Al. Kobylińskiego i ulicą Bielską z powrotem do Kwiatka;
  • likwidację linii 0, 10, 15 i A i zastąpienie ich innymi liniami;
    • linie 0 i 10 utworzone zostały w 2012 r. w celu wzmocnienia kursów linii 19 na odcinku z Winiar do centrum, ale wskutek wprowadzanych różnych ograniczeń w podaży częstotliwość kursów na tych liniach została już znacznie zmniejszona i jedno z ich podstawowych zadań nie jest realizowane,
    • połączenie z dworca kolejowego do al. Kilińskiego i ul. Sienkiewicza (oraz z ul. Kwiatka i Kolegialnej na dworzec) w dalszym ciągu zapewniać będą autobusy linii 20 oraz dodatkowo – także linii 26,
    • z kolei połączenie dworca z ulicą Tysiąclecia zapewnią autobusy linii 20 na nowej trasie,
    • również nowa trasa linii 20 znacznie poprawi standard obsługi ulic Otolińskiej, Boryszewskiej i Żyznej w miejsce zlikwidowanej linii 15,
    • bezpośrednie połączenie linią pospieszną z Podolszyc do Orlenu nadal zapewniać będzie linia B na dzisiejszej trasie północną obwodnicą miasta, ponadto trasa linii A w całości pokrywa się z trasą linii 35.
  • przekształcenie linii 105 w nową linię 25, która będzie kursowała trasą: Dworzec kolejowy – Mickiewicza – Obrońców Westerplatte – Jachowicza – Bielska – Tysiąclecia – Miodowa – Mościckiego – Dobrzyńska – Traktowa (wybrane kursy: Szpitalna – Maszewo nad Wisłą – Brwilno, Antoniówka). Nowa linia zapewni bezpośrednie połączenie ul. Mickiewicza z ulicami Tysiąclecia i Miodową, które dotychczas zapewniały linie 0 i 10. Dzięki uruchomieniu nowej linii 25 zwiększy się także liczba kursów ulicą Traktową. Autobusy kursować będą we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością co godzinę, w dodatku zapewnią bezpośrednie połączenie ul. Traktowej z ulicą Tysiąclecia, o co również wnioskowali mieszkańcy;
  • likwidacja kursów o najsłabszym wykorzystaniu przez pasażerów na liniach 31, 32, 33, 35;
  • wycofanie kursów linii 35 i 37 z Borowiczek i Imielnicy (skrócenie do Podolszyc).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *