Urząd Skarbowy z nową usługą
Krajowa Administracja Skarbowa uruchamia nową infolinię, dzięki której będziemy mogli uzyskać informację na temat własnych spraw skarbowych, czegoś takiego jeszcze nie było. Dzwonić można już od 1 października 2024.
Nowa infolinia priorytetowo zajmować się będzie zarówno osobami fizycznymi, jak i tymi prowadzącymi działalność. Ma być przede wszystkim wsparciem dla osób, które mają problem z np. z rozliczeniem się lub nie wiedzą ile i czy w ogóle muszą w danej sytuacji zapłacić podatek. Klasyczna infolinia, w której możemy uzyskać informacje ogólne na temat kwestii podatkowych, będzie dostępna tak jak dotychczas, jeśli jednak będziemy potrzebować informacji dotyczących bezpośrednio naszych spraw, będzie można je uzyskać na nowo uruchomionej infolinii.
To, co jednak w tym przypadku jest istotne, to fakt, iż jeśli chcielibyśmy dowiedzieć się czegokolwiek na temat naszych indywidualnych spraw związanych z Urzędem Skarbowym, konieczne będzie założenie telePIN’u, ponieważ w innym wypadku pracownik KAS (Krajowej Administracji Skarbowej) ze względów bezpieczeństwa odmówi nam podania jakichkolwiek informacji objętych tajemnicą skarbową.
Założenie takiego telePIN’u to nic trudnego wystarczy wejść na stronę www.podatki.gov.pl i dokonać logowania na swoje konto. Następnie w zakładce ustawienia, przejść do zakładki „Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej” i wybrać napis na niebieskim tle „Ustaw telePIN”. Tu już, kierując się instrukcjami ustawiamy 6-cyfrowy kod. W taki sposób tworzymy swój indywidualny PIN, który będzie potrzebny nam do uwierzytelniania, podczas kontaktu z infolinią KAS, co pozwoli nam uzyskać najważniejsze dla nas informacje, które nie mogą być udostępniane osobom postronnym.
Od 1 października, kontakt z infolinią KAS będzie dostępna pod następującymi numerami telefonów:
22 330 03 30 (z telefonów komórkowych); 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych); +48 22 330 03 30 (z zagranicy).