Aktywnie po Gminie Słupno
Gmina Słupno znana jest przede wszystkim z przepięknych terenów zielonych oraz wyjątkowego ukształtowania terenu. Uroku dodaje, również, rzeka Słupianka, która jest nie tylko miejscem spotkań młodych ludzi ale przede wszystkim wspaniałym widokiem sprzyjającym spacerom oraz wycieczkom rowerowym. Dlatego władze gminy już od kilku lat starają się pozyskiwać środki zewnętrzne na poprawę infrastruktury pieszo-rowerowej. Wykorzystując potencjał terenu powstają nowe ścieżki, na których można bezpiecznie przemieszczać się po gminie. Wójt Marcin Zawadka już od 10 lat wielokrotnie stawia sport na pierwszym miejscu, w tym sport rowerowy. Już drugi rok w gminie są trzy stacje rowerowe, gdzie można wypożyczyć sprzęt kompatybilny z rowerem miejskim w Płocku. Co roku organizowane są kampanie promujące aktywność fizyczną i zrównoważoną mobilność. Szczególnie skupiamy się na komunikacji rowerowej. Najpierw przyłączaliśmy się do ogólnopolskiej akcji organizowanej przez Miasto Gdańsk. Jednak od ubiegłego roku stworzyliśmy własną lokalną akcję, która spełnia nasze cele promocyjne i aktywizacyjne.
W związku z tym 19 maja rusza kampania „Aktywne Słupno 2025”. To druga edycja konkursu, który potrwa miesiąc. Jej zakończenie, czyli tzw. Happening, zaplanowany jest na dzień 27 czerwca podczas wydarzenia „Słupno- Letnie Granie 2025”. W kampanii zadeklarowały swój udział trzy szkoły, przedszkole i pracownicy jednostek organizacyjnych. Partnerami tegorocznego wydarzenia są firmy: Mik Beton Sp. Z O.O., IZOFOL BUDOWA, Centrum Nadruku Maciej Galon, HERMES ZALECH SPÓŁKA JAWNA oraz kluby sportowe ze Słupna: Greens Słupno i Delta Słupno.
Na czym polega kampania?
Uczniowie, nauczyciele oraz pracownicy jednostek przyłączających się do akcji muszą codziennie dojechać do szkoły, przedszkola lub pracy rowerem, hulajnogą lub na rolkach. Za każdy przejazd otrzymują naklejkę, którą wklejają do imiennej książeczki. Każda zapełniona książeczka bierze udział w losowaniu nagród rzeczowych. Wiadomo, że czasem dojazd rowerem do szkoły lub pracy jest niemożliwy z uwagi na ukształtowanie terenu, zbyt dużą odległość, pogodę czy też jakiś wyjazd tygodniowy. Dla takich osób mamy przygotowaną alternatywę. Można pokonać trasę rowerową poprzez obliczenie czasu 45 minut nieustającej jazdy po południu lub iść na spacer, na którym wykonamy 10 tys. kroków jednorazowo.
Kampania to nie tylko zabawa – to także edukacja w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Uczniowie są zachęcani do aktywności i przestrzegania przepisów drogowych. Dzięki temu kampania promuje świadome i odpowiedzialne poruszanie się po mieście. – Z roku na rok widzimy, jak rośnie świadomość i chęć udziału w akcji. To świetna okazja, by budować zdrowe nawyki i odciążyć ruch samochodowy wokół szkół – mówi Marcin Zawadka Wójt Gminy Słupno.
W ubiegłym roku do akcji dołączyło się ponad 300 uczniów i przedszkolaków oraz 40 pracowników, w tym również pracownicy lokalnych przedsiębiorstw. Liczymy na to, ze właśnie dorosłych będzie jeszcze więcej. Każdy uczestnik, który uzbierał komplet naklejek w swojej imiennej książeczce brał udział w losowaniu roweru. Do wygrania było aż 5 rowerów: dla trzech szkół, przedszkola oraz dorosłych. Rok temu po raz pierwszy odbyło się losowanie nagród w kategorii „Pracownicy” i rower wygrała nauczycielka szkoły podstawowej w Słupnie. Miejmy nadzieję, że to zachęci innych do aktywności. W tym roku przywidujemy podobne nagrody, a ich losowanie odbędzie się 27 czerwca w Parku „Nad Słupianką”.
Nowości w kampanii
Tegoroczna edycja to także nowe, kolorowe książeczki uczestnika oraz odświeżona identyfikacja graficzna kampanii. Wszystko po to, by jeszcze bardziej zachęcić dzieci do aktywnego udziału i uczynić majową jazdę jeszcze bardziej atrakcyjną. – Zrównoważona mobilność to przyszłość miast. Dlatego tak ważne jest, aby od najmłodszych lat kształtować dobre nawyki transportowe – kampania “Aktywne Słupno” doskonale wpisuje się w tę ideę – podkreśla Marcin Zawadka.
Frekwencja w kampanii z roku na rok pokazuje, że ruch to radość – i sposób na zdrowszą, bardziej zieloną gminę.
Magdalena Kubacka – Koordynator Kampanii