Być wychowawcą we współczesnej szkole
Co to dziś znaczy? O tym dyskutować będą nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy podczas konferencji jaką organizuje Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 22 im. Janusza Korczaka w Płocku. Odbędzie się ona 25 kwietnia.
Do dyskusji zaproszony jest każdy – nauczyciel, wychowawca, pedagog, a także wszyscy zainteresowani tą tematyką.
Konferencję honorowym patronatem objął Prezydent Miasta Płocka Andrzej Nowakowski oraz Mazowiecki Kurator Oświaty Aurelia Michałowska.
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, rejestracja on-line, szczegóły dostępne są na stronie internetowej szkoły: www.sp22.pl.
W programie konferencji wykłady:
Jak kochać dziecko? – Marek Michalak, Rzecznik Praw Dziecka w latach 2008 – 2018, Kanclerz Międzynarodowej Kapituły Orderu Uśmiechu
Świat dziecka w świecie szkoły – Emilia Wojdyła, dyrektor Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 301 w Warszawie
Potrzeby dziecka według Maslowa – dr Liliana Tomaszewska, wykładowca Zakładu Pedagogiki Ogólnej i Edukacji PWSZ w Płocku, dyrektor Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku
Psychologiczna problematyka współczesnego dziecka – ks. dr Rafał Pabich, psycholog, terapeuta, duszpasterz i katecheta
Momenty wychowawcze Janusza Korczaka – inscenizacja
Pedagogiczna odpowiedzialność za dziecko – dr Beata Cieśleńska, kierownik Zakładu Pedagogiki Ogólnej i Edukacji PWSZ w Płocku, pedagog Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 22 w Płocku
Cele konferencji:
- Popularyzowanie myśli Janusza Korczaka wśród nauczycieli, wychowawców i pedagogów.
- Ukazanie ponadczasowości idei i działań Janusza Korczaka we współczesnym świecie oraz wskazanie możliwości wdrażania ich w różnych działaniach podejmowanych na terenie placówek oświatowych.
- Zachęcenie praktyków wychowania do analizy idei wychowawczych Janusza Korczaka i przenoszenia ich na współczesną pedagogikę.
- Wykazanie, iż każde działanie wychowawcze wymaga autorefleksji oraz obserwacji i analizy postępowania dziecka.
- Rozwój osobisty i zawodowy nauczycieli i wychowawców.
- Optymalizacja działań wychowawczych we współczesnej szkole.
- Inspiracja do samokształcenia.
- Zwrócenie uwagi na znaczenie polskiej myśli pedagogicznej dla rozwoju wychowania
- i funkcjonowania współczesnej szkoły.