Płock

Być wychowawcą we współczesnej szkole

Co to dziś znaczy? O tym dyskutować będą nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy podczas konferencji jaką organizuje Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 22 im. Janusza Korczaka w Płocku. Odbędzie się ona 25 kwietnia.

Do dyskusji zaproszony jest każdy – nauczyciel, wychowawca, pedagog, a także wszyscy zainteresowani tą tematyką.

Konferencję honorowym patronatem objął Prezydent Miasta Płocka Andrzej Nowakowski oraz Mazowiecki Kurator Oświaty Aurelia Michałowska.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, rejestracja on-line, szczegóły dostępne są na stronie internetowej szkoły: www.sp22.pl.

W programie konferencji wykłady:

Jak kochać dziecko? – Marek Michalak, Rzecznik Praw Dziecka w latach 2008 – 2018, Kanclerz Międzynarodowej Kapituły Orderu Uśmiechu

Świat dziecka w świecie szkoły – Emilia Wojdyła, dyrektor Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 301 w Warszawie

Potrzeby dziecka według Maslowa – dr Liliana Tomaszewska, wykładowca Zakładu Pedagogiki Ogólnej i Edukacji PWSZ w Płocku, dyrektor Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 w Płocku

Psychologiczna problematyka współczesnego dziecka – ks. dr Rafał Pabich, psycholog, terapeuta, duszpasterz i katecheta

Momenty wychowawcze Janusza Korczakainscenizacja

Pedagogiczna odpowiedzialność za dziecko – dr Beata Cieśleńska, kierownik Zakładu Pedagogiki Ogólnej i Edukacji PWSZ w Płocku, pedagog Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 22 w Płocku

Cele konferencji:

  • Popularyzowanie myśli Janusza Korczaka wśród nauczycieli, wychowawców i pedagogów.
  • Ukazanie ponadczasowości idei i działań Janusza Korczaka we współczesnym świecie oraz wskazanie możliwości wdrażania ich w różnych działaniach podejmowanych na terenie placówek oświatowych.
  • Zachęcenie praktyków wychowania do analizy idei wychowawczych Janusza Korczaka i przenoszenia ich na współczesną pedagogikę.
  • Wykazanie, iż każde działanie wychowawcze wymaga autorefleksji oraz obserwacji i analizy postępowania dziecka.
  • Rozwój osobisty i zawodowy nauczycieli i wychowawców.
  • Optymalizacja działań wychowawczych we współczesnej szkole.
  • Inspiracja do samokształcenia.
  • Zwrócenie uwagi na znaczenie polskiej myśli pedagogicznej dla rozwoju wychowania 
  • i funkcjonowania współczesnej szkoły.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *