środa, 24 kwietnia 2024
Płock

Mazowsze inspiracją do nauki o regionie

Muzyczne inspiracje Mazowszem, zaproszenie do szkolnego domu zagadek czy mazowieckie perełki na filmowo to tylko wybrane z tematów lekcji, które proponują uczniom mazowieccy nauczyciele. Jutro w Płocku odbędzie się konferencja, podczas której eksperci, dyrektorzy szkół, nauczyciele oraz przedstawiciele samorządów rozmawiać będą o tym, jak w sposób ciekawy przekazać dzieciom i młodzieży wiedzę o najważniejszych wydarzeniach historycznych. Spotkaniu towarzyszyć będzie promocja publikacji, która jest podsumowaniem II edycji konkursu „Lekcje o Mazowszu”. Nauczyciele znajdą w niej opracowania i scenariusze, które pomogą im uczyć o regionie i jego historii.

Niezwykle ważne jest kształtowanie wśród dzieci i młodzieży postaw patriotycznych i tożsamości regionalnej. Cieszę się, że tak dużo nauczycieli zdecydowało się podzielić z nami swoimi pomysłami. Dzięki naszej publikacji także inni pedagodzy będą mogli znaleźć inspirację na niebanalną lekcję o Mazowszu

mówi marszałek Adam Struzik

O tym, jak ważne jest kształtowanie wśród młodych osób tożsamości regionalnej i postaw patriotycznych doskonale wie samorząd województwa mazowieckiego. W 2018 r. we współpracy z Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli już po raz kolejny zorganizował konkurs „Lekcje o Mazowszu”. Tym razem polegał on na stworzeniu scenariusza lekcji szkolnej, której tematem był „Rok dla Niepodległej”. Wybór tematyki związany był z setną rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości.

Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem, a to pokazuje, że zarówno dzieci chcą się uczyć o Mazowszu, ale także nauczyciele poszukują nowych inspiracji. W tej edycji tematem przewodnim była rocznica 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Takie inicjatywy pomagają nam kształcić postawy patriotyczne wśród młodzieży

mówiIzabela Stelmańska z-ca dyrektora departamentu kultury, promocji i turystyki w UMWM w Warszawie.

Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem. Zgłoszonych zostało aż 66 prac, a 12 scenariuszy pochodziło z subregionu płockiego. W swoich opracowaniach autorzy proponowali niekonwencjonalne podejście do tematu odzyskania przez Polskę niepodległości, takie jak np. teatr cieni, topografia miejsc pamięci czy wędrówka śladami Józefa Piłsudskiego. Finalnie wybrane zostały 22 scenariusze. Na ich podstawie powstała publikacja, która trafi do mazowieckich szkół.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *