Płock

Urząd Miasta Płocka coraz bardziej otwarty

Epidemia koronawirusa nawet na chwilę nie wstrzymała pracy Urzędu Miasta Płocka. Jedynie zmieniliśmy sposób obsługi klientów, ograniczając w dużym stopniu obsługę bezpośrednią.

Ostatnie rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów zezwala urzędom na obsługę klientów w ograniczonym zakresie i „w sposób wyłączający bezpośrednią obsługę interesantów”. Na tej podstawie samorządy, które całkowicie zamknęły swoje urzędy, ponownie je uruchomiły.

Przypomnijmy: Urząd Miasta Płocka nieprzerwanie pracuje od pierwszych dni epidemii. Wprowadzone ograniczenia w różnym stopniu dotyczą różnych wydziałów ratusza, ale generalnie udało się wypracować i dopracować system obsługi osób przy pomocy zestawu pojemników, które czekają na klientów przy wejściach do UMP. Klienci wrzucają do nich wnioski, pisma, które po trzech dobach są wyjmowane i rozpatrywane.

Inaczej pracuje Urząd Stanu Cywilnego. Klienci są obsługiwani w nim bezpośrednio, ale przy przestrzeganiu zasad, związanych z zachowaniem odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. Ograniczona jest więc liczba klientów przebywających w budynku USC, ograniczona także jest liczba osób biorących udział w ślubach (jest tylko para młoda i świadkowie). Także zapowiedzi ślubów są przyjmowane na bieżąco.

Z kolei Wydział Ewidencji i Spraw Obywatelskich obsługuje Mieszkańców Miasta Płocka w następujący sposób:

Dowody osobiste i ewidencja ludności

– sprawy z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych mogą być załatwiane za pośrednictwem strony internetowej https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-dowod-osobisty#scenariusz-przez-internet bądź osobistej wizyty w Urzędzie (np. odbiór dowodu osobistego), po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się na konkretny dzień i godzinę pod numerem telefonu 24 367-08-60;

Rejestracja pojazdu

– wnioski o rejestrację pojazdu należy składać do urny znajdującej się w budynku przy al. Piłsudskiego 6 (jak dotychczas). Po weryfikacji dokumentów w ciągu 3 dni pojazdy są rejestrowane. Pracownicy Referatu Komunikacji każdorazowo kontaktują się telefonicznie z wnioskodawcą w celu ustalenia godziny osobistego odbioru pozwolenia czasowego i tablic rejestracyjnych.

Dowody rejestracyjne odbierane są osobiście przez właściciela po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty pod numerem telefonu 24 367-08-61;

Pozwolenia czasowe

– zachowują ważność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie 14 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, jeżeli termin ważności czasowej rejestracji upłynął w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii.

Zawiadomienia o zbyciu i nabyciu pojazdu

– jak dotychczas można wysłać na adres e-mail: komunikacja@plock.eu lub https://www.gov.pl/web/gov/zglos-zbycie-lub-nabycie-pojazdu-na-przyklad-sprzedaz-kupno-darowizne

Warto pamiętać, że związku z wejściem w życie zmian do tzw. „specustawy”, do 31 grudnia 2020 r. przedłużone zostały terminy z 30 do 180 dni w zakresie obowiązku dokonania przez właściciela pojazdu zawiadomienia starosty o nabyciu lub zbyciu pojazdu (dotyczy to umów zawartych po 1 marca 2020 r.) oraz zarejestrowania pojazdu niebędącego pojazdem nowym, sprowadzonego (po 1 marca 2020 r.) z terytorium UE.

Tym samym kary pieniężne za naruszenie tych obowiązków będą stosowane dopiero po uwzględnieniu przedłużonego terminu.

Prawa jazdy

– wnioski o wydanie prawa jazdy tak jak dotychczas należy składać do urny znajdującej się przy wejściu do budynku przy al. Piłsudskiego 6 bądź przesyłać drogą elektroniczną: https://www.esp.pwpw.pl/

Odbiór prawa jazdy odbywa się osobiście po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty pod numerem telefonu 24 367-08-62.

Jeżeli ważność prawa jazdy lub uprawnień do kierowania pojazdami upływa w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii to ważność dokumentu lub uprawnień ulega przedłużeniu do 60 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego.

Działalność gospodarcza

– wnioski do CEiDG można składać drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy epuap: https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/CEIDG.Public.UI/DecisionAdditionalParameters.aspx?type=1, bądź osobiście po wcześniejszym umówieniu wizyty w Urzędzie pod numerem telefonu 24 367-16-08.

W pozostałych sprawach prosimy o kontakt na adres e-mail: dzialalnosc@plock.eu

Powtórzmy! Wszystkie zadania ustawowe (także wskazane w ostatnim rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z 19 kwietnia) były przez UMP realizowane z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *