Ostatnie dni na złożenie wniosku o Dobry start
Do tej pory na Mazowszu Zakład Ubezpieczeń Społecznych wypłacił ponad 687 tys. świadczeń z programu “Dobry start” na kwotę ponad 206 mln złotych. Wnioski można składać do 30 listopada.
W ramach programu bez względu na dochody, rodzice mogą otrzymać jednorazowo 300 zł. Środki te można wydać np. na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom do nauki. Świadczenie wypłacane jest konto bankowe podane wniosku.
ZUS przyznaje świadczenie 300 plus w ramach programu „Dobry start”. Wnioski można składać do 30 listopada, wyłącznie elektronicznie przez: Platformę Usług Elektronicznych (PUE ZUS), system bankowości elektronicznej i portal Emp@tia, a od kilku dni również przez aplikację mZUS. W pierwszych dniach funkcjonowania aplikacji, wnioski o Dobry start złożyło prawie 400 osób, a aplikację pobrało ok. 18 tys. osób
– informuje Wojciech Ściwiarski, rzecznik prasowy ZUS w województwie mazowieckim.
Świadczenie „Dobry start” przysługuje raz w roku na każde uczące się w szkole dziecko w wieku do 20 lat, a w przypadku osób z niepełnosprawnościami do 24 lat. Świadczenie jest zwolnione z opodatkowania i nie podlega egzekucji.
Środki z „Dobrego startu” przyznaje i wypłaca ZUS na konto bankowe wskazane we wniosku. Cała korespondencja jest przekazywana w formie elektronicznej
– dodaje rzecznik.
Wniosek o świadczenie może złożyć matka, ojciec, opiekun prawny dziecka lub opiekun faktyczny dziecka (opiekun faktyczny to osoba faktycznie sprawująca opiekę nad dzieckiem, która wystąpiła do sądu opiekuńczego o przysposobienie dziecka). Wniosek dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej składa rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.