sobota, 20 kwietnia 2024
Płock

Wiemy jakie zmiany wprowadzi Komunikacja Miejska Płock

Spotkania, rozmowy, propozycje. Zakończyły się konsultacje społeczne dotyczące proponowanych przez Komunikację Miejską Płock zmian. Spółka podała wstępne wyniki.

Przypomnijmy, proponowane zmiany w sieci płockiej komunikacji miejskiej miały objąć m.in.: zwiększenie częstotliwości na priorytetowych trasach: 3, 19 i 22 w dni powszednie co 15 min i w soboty co 20 min. a na liniach podstawowych: 7 i 14 w dni powszednie co 30 minut.

Przez dwa tygodnie na stronie KM – Płock udostępnialiśmy formularz kontaktowy, przez który można było wysyłać uwagi i sugestie dotyczące proponowanych zmian. Uruchomiliśmy także specjalną infolinię, zorganizowaliśmy dwa spotkania otwarte z mieszkańcami. Konsultacje cieszyły się dużym zainteresowaniem, otrzymaliśmy 397 uwag i wniosków

– podsumowuje Kinga Wochowska kierownik Działu Promocji i Komunikacji Społecznej KM – Płock.

Większość z nich dotyczyła głównie: zachowania obecnych tras linii m.in: 0, 2, 4,10, 26; zmian rozkładów jazdy m.in.: zapewnienia przesiadki na danej trasie lub czasu odjazdu konkretnego kursu w podanej godzinie, zwiększenia liczby kursów na konkretnych trasach, ale zdarzały się też propozycje nowych linii.

Po zakończeniu konsultacji wszystkie wnioski i opinie zostały poddane dokładnej analizie. I większość z nich została uwzględniona w nowej sieci płockiej komunikacji miejskiej

– mówi Wochowska.

Co spółka uwzględniła?

linia 2 – w pierwotnych założeniach trasa została skrócona do odcinka Winiary – Tokary, czyli bez obsługi dalszego odcinka przez most Solidarności na Podolszyce. W odpowiedzi na zgłoszone sugestie wybrane kursy w dni powszednie i soboty zostaną wydłużone. Bezpośrednie autobusy z Radziwia przez Tokary na Podolszyce w dni powszednie będą wykonywały sześć kursów, a w soboty trzy.

linia 4 – propozycja przewidywała pozostawienie trasy tej linii na odcinku z pętli Św. Huberta do ul. Sienkiewicza oraz w drodze powrotnej od ul. Kwiatka. Po analizie wniosków mieszkańców dotyczących uatrakcyjnienia m.in.: obsługi szkół średnich znajdujących się przy ulicach Nowowiejskiego i Łukasiewicza oraz cmentarza w Al. Kobylińskiego trasa linii 4 zostanie wydłużona z ul. Sienkiewicza jednokierunkowo ulicami Nowowiejskiego i Łukasiewicza, następnie Al. Kobylińskiego i ulicą Bielską z powrotem do Kwiatka

linia 105 – zostanie przekształcona w nową linię 25 i będzie kursowała trasą: Dworzec kolejowy – Mickiewicza – Obrońców Westerplatte – Jachowicza – Bielska – Tysiąclecia – Miodowa – Mościckiego – Dobrzyńska – Traktowa (wybrane kursy: Szpitalna – Maszewo nad Wisłą – Brwilno, Antoniówka). Nowa linia zapewni bezpośrednie połączenie ul. Mickiewicza z ulicami Tysiąclecia i Miodową, które dotychczas zapewniały linie 0 i 10. Dzięki uruchomieniu nowej linii 25 zwiększy się także liczba kursów ulicą Traktową. Autobusy kursować będą we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością co godzinę, w dodatku zapewnią bezpośrednie połączenie ul. Traktowej z ulicą Tysiąclecia, o co również wnioskowali mieszkańcy

linia 20 – proponowane zmiany obejmą również trasę linii 20 przez ul. Łukasiewicza i Al. Kobylińskiego zamiast ulicami Tysiąclecia i Bielską. Połączenie ul. Tysiąclecia z dworcem kolejowym zapewni nowa linia 25, w dodatku na krótszej trasie. Dzięki tej zmianie na odcinku od os. Skarpa do ul. Lachmana autobusy linii 20 i 26 kursować będą ze wspólną częstotliwością co 30 minut.

Spośród zgłaszanych uwag i wniosków nowa sieć płockiej komunikacji miejskiej nie obejmie:

zachowania trasy linii 26 w Alejach Jachowicza: większość uwag dotyczących trasy linii 26 skierowanej przez Stare Miasto dotyczyła wydłużenia czasu przejazdu (np. ze Skarpy na Międzytorze) lub konieczności zapewnienia połączenia bezpośredniego z przystanku Piękna na Podolszyce Północ. Pozostawienie trasy linii 26 w Al. Jachowicza wiązałoby się jednak ze znacznym ograniczeniem dostępności do usługi dla mieszkańców gęsto zaludnionych osiedli Dworcowa i Międzytorze (ok. 10 tys. mieszkańców). Zarówno z przystanku Piękna, jak i z popularnych przystanków na ul. Kwiatka i Kolegialnej w stronę osiedli Dworcowa i Międzytorze w dzień powszedni i soboty autobusy kursowałyby z nieatrakcyjną częstotliwością co 60 minut, a w niedziele tylko co 120 minut. Obecnie na trasie między ul. Kwiatka i Kolegialną, a osiedlem Dworcowa autobusy kursują co ok. 20 – 30 minut. Zmiana spowodowałaby więc ograniczenie usługi o połowę. Niedogodności wynikające z wydłużenia o ok. 4 – 7 minut czasu przejazdu nie powinny stanowić podstawy do tak znacznego ograniczenia usługi na tej trasie, tym bardziej, że większość trasy linii 26 pokrywa się lub przebiega w bezpośredniej bliskości linii 14, która zapewnia relatywnie szybki przejazd na trasach wskazywanych w postulatach. Połączenie bezpośrednie z przystanku Piękna na Podolszyce Północ zapewniać będzie linia 35 z częstotliwością równą linii 26 przez większą część dnia powszedniego. Połączenie przystanku Piękna z ulicą Dworcową lub Miodową nadal realizowane będzie liniami podmiejskimi

linii A: uwagi mieszkańców dotyczyły utrzymania linii pospiesznej na trasie z Podolszyc do Orlenu. Mimo wycofaniu linii A nadal funkcjonowały będą alternatywne połączenia w postaci pospiesznej linii B i linii 35.

Zmiany zaczną obowiązywać w marcu.

One thought on “Wiemy jakie zmiany wprowadzi Komunikacja Miejska Płock

  • Mimo sprzeciwów autobusy będą się spóźniały Ul. Kolegialna, Sienkiewicza to wąskie gardła ULICE NIEPRZEJEZDNE ale co to kogo obchodzi zwłaszcza jak są “mocne plecy” Kiedyś czekałam na “20” spóźniony i korki Szybciej bym doszła I tak będzie teraz W bajki można wierzyć a w realu już NIE

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *