Gospodarka i społeczeństwo

Moda na turystykę, czyli nowa forma rodzinnych atrakcji

Wielkimi krokami zbliża się wiosna. Chyba wszyscy czujemy w powietrzu jej powiew i nic w tym dziwnego, gdyż minione dni dały nam dużą dawkę ciepła. Nadchodząca wiosna to przełomowy czas nie tylko dla natury, ale także dla nas i naszego spędzania wolnego czasu. Zima często zamyka nas w domach, wśród czterech ścian, więc w tych cieplejszych miesiącach chcemy wyjść z własnego zacisza, spotkać się z ludźmi, pobyć na świeżym powietrzu i przede wszystkim zadbać o aktywny wypoczynek.

Dla jednych tym wypoczynkiem może być sport, dla innych oddawanie się własnym pasjom, dla kolejnych turystyka. No właśnie! Hasło popularne od lat, znane nam wszystkim, lecz całkiem niedawno zyskało ono jeszcze większe znaczenie. Dlaczego? Otóż, turystka zaczęła być modną formą spędzania czasu, a co więcej – zaczęła też stanowić popularną formę prezentu, no bo przecież czy to nie idealnie podarować komuś w prezencie zobaczenie czegoś nowego? Tak, tak, szczególnie teraz, kiedy jesteśmy “głodni” wrażeń.

Obecnie można zaobserwować jak firmy zaznaczają swoją obecność na turystycznym rynku. Mnóstwo ofert, dat, miejsc, a jeszcze więcej promocji i różnych możliwości kupna. Jednym słowem dla każdego coś dobrego! Tylko czy wiemy tak naprawdę, co powinniśmy wziąć po uwagę, planując taki wyjazd dla siebie lub naszych bliskich? Czy wiemy, jakie warunki powinna spełnić firma, abyśmy czyli się z nią bezpiecznie?

Po konsultacji z biurem turystyczno-eventowym Wytwórnia Przygód, które ma na swoim koncie doświadczenie oraz organizację wycieczek zarówno grupowych jak i indywidualnych, stało się to jasne. Rozwiązanie wątpliwości jest proste, jeśli odpowiednio zostaną nam one wytłumaczone. Od czego w takim razie zaczynamy?

1. Wybór biura z doświadczeniem – istotny aspekt, który musimy brać pod uwagę. Chodzi oczywiście o doświadczenie na rynku, które można wykorzystać w praktyce organizacji wycieczek.

2. Profil działalności – turystyka długa i szeroka jak wiele innych dziedzin. Warto swoim okiem zerknąć, czy firma, którą wybieramy jest nakierunkowana na konkretny profil działalności. Mogą to być wyjazdy dla dorosłych, dzieci, grup… Ważne, aby było to wyraźnie zaznaczone w samej komunikacji i abyśmy wiedzieli, że firma “x” zajmuje się konkretnie tym profilem.

3. Oferta – im bardziej różnorodna tym lepiej, ponieważ daje każdemu możliwość wyboru czegoś dla siebie. Nie trzeba tysiąca wycieczek w jej opisie, wystarczy kilka a konkretnych i różnych, abyśmy mieli jako kupujący możliwość wyboru tego, co dla nas najbardziej interesujące.

4. Kontakt – on jest w kwestii wyboru odpowiedniego biura najważniejszy. Od niego wszystko się zaczyna i zawsze stanowi on pierwszy krok sukcesu. Wybierajmy więc tak, aby nasze pytania zawsze kończyły się odpowiedzią ze strony organizatora, w tym przypadku biura turystycznego.

5. Ubezpieczenie – kluczowe i tego chyba wyjaśniać nie trzeba. Życie to składowa różnych sytuacji, często też tych nieprzewidzianych. Firma, z którą wyjeżdżamy powinna zapewnić nam maksymalne bezpieczeństwo, dbając także o wypadki losowe.

6. Komfort podróży – często wycieczki, które wybieramy są długie, jeśli chodzi o czas przejazdu trasy. Warto więc zwrócić uwagę, na warunki, w których dana podróż będzie się odbywać. Jadąc z dziećmi jest to często pierwszy punkt do weryfikacji.

7. Opieka pilota – najważniejsza osoba podczas trwania całej wycieczki to z pewnością on. Dba o Klientów firmy, odpowiada na ich bieżące pytania, zarządza czasem wycieczki, pomaga, pokazuje, oprowadza. Warto o niego zapytać w trakcie rezerwacji, ponieważ w dniu wycieczki to właśnie on będzie z Wami od jej początku do końca.

8. Cena – jest to sprawa zróżnicowana, indywidualna, ale oczywiście warto zrobić rozeznanie rynkowe i zobaczyć, co wchodzi w skład danej sumy. Często są już w niej atrakcje, z których skorzystamy na miejscu.

9. Atmosfera – każdy z nas chciałby być dobrze przyjętym i czuć się wyjątkowo zaopiekowanym. Atmosfera często robi więcej niż tego się spodziewamy. Obsługa, komfort, komunikacja, drobne rzeczy, które sprawią uśmiech na naszej twarzy i pomogą nam zaufać oraz w późniejszym czasie już po wycieczce, zachować dobrą opinię na temat danej firmy.

10. Doświadczenie – doświadczeni piloci, obsługa, kierownictwo… To wszystko składa się w jedną, konkretną całość, którą my jako Klienci doceniamy.

To oczywiście tylko niektóre z punktów, ponieważ z pewnością każdy z nas ma jakieś doświadczenie i wie, co jest dla niego istotne przy wyborze biura turystycznego. Korzystajmy z turystycznych ofert nadchodzącą wiosną, czerpmy z nich ile to możliwe, gdyż nic nie łączy ludzi lepiej niż wspólny czas, uśmiech na ustach i zwiedzanie. To naturalna radość, którą każdy z nas może sobie podarować, a warto zaznaczyć, że przez tą zimę z pewnością na kilka tych radosnych, turystycznych chwil wszyscy zasłużyliśmy. Szerokich dróg!

One thought on “Moda na turystykę, czyli nowa forma rodzinnych atrakcji

  • Z mężem staramy się odpoczywać na sportowo ale w pięknych miejscach. W tym roku lecimy na trekking do Włoch zobaczyć dolomity, a może przy okazji uda nam się zrzucić kg lub dwa w duchu przygody

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *