Urząd Miasta Płocka coraz bardziej otwarty
Epidemia koronawirusa nawet na chwilę nie wstrzymała pracy Urzędu Miasta Płocka. Jedynie zmieniliśmy sposób obsługi klientów, ograniczając w dużym stopniu obsługę bezpośrednią.
Ostatnie rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów zezwala urzędom na obsługę klientów w ograniczonym zakresie i „w sposób wyłączający bezpośrednią obsługę interesantów”. Na tej podstawie samorządy, które całkowicie zamknęły swoje urzędy, ponownie je uruchomiły.
Przypomnijmy: Urząd Miasta Płocka nieprzerwanie pracuje od pierwszych dni epidemii. Wprowadzone ograniczenia w różnym stopniu dotyczą różnych wydziałów ratusza, ale generalnie udało się wypracować i dopracować system obsługi osób przy pomocy zestawu pojemników, które czekają na klientów przy wejściach do UMP. Klienci wrzucają do nich wnioski, pisma, które po trzech dobach są wyjmowane i rozpatrywane.
Inaczej pracuje Urząd Stanu Cywilnego. Klienci są obsługiwani w nim bezpośrednio, ale przy przestrzeganiu zasad, związanych z zachowaniem odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. Ograniczona jest więc liczba klientów przebywających w budynku USC, ograniczona także jest liczba osób biorących udział w ślubach (jest tylko para młoda i świadkowie). Także zapowiedzi ślubów są przyjmowane na bieżąco.
Z kolei Wydział Ewidencji i Spraw Obywatelskich obsługuje Mieszkańców Miasta Płocka w następujący sposób:
Dowody osobiste i ewidencja ludności
– sprawy z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych mogą być załatwiane za pośrednictwem strony internetowej https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-dowod-osobisty#scenariusz-przez-internet bądź osobistej wizyty w Urzędzie (np. odbiór dowodu osobistego), po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się na konkretny dzień i godzinę pod numerem telefonu 24 367-08-60;
Rejestracja pojazdu
– wnioski o rejestrację pojazdu należy składać do urny znajdującej się w budynku przy al. Piłsudskiego 6 (jak dotychczas). Po weryfikacji dokumentów w ciągu 3 dni pojazdy są rejestrowane. Pracownicy Referatu Komunikacji każdorazowo kontaktują się telefonicznie z wnioskodawcą w celu ustalenia godziny osobistego odbioru pozwolenia czasowego i tablic rejestracyjnych.
Dowody rejestracyjne odbierane są osobiście przez właściciela po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty pod numerem telefonu 24 367-08-61;
Pozwolenia czasowe
– zachowują ważność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie 14 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, jeżeli termin ważności czasowej rejestracji upłynął w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii.
Zawiadomienia o zbyciu i nabyciu pojazdu
– jak dotychczas można wysłać na adres e-mail: komunikacja@plock.eu lub https://www.gov.pl/web/gov/zglos-zbycie-lub-nabycie-pojazdu-na-przyklad-sprzedaz-kupno-darowizne
Warto pamiętać, że związku z wejściem w życie zmian do tzw. „specustawy”, do 31 grudnia 2020 r. przedłużone zostały terminy z 30 do 180 dni w zakresie obowiązku dokonania przez właściciela pojazdu zawiadomienia starosty o nabyciu lub zbyciu pojazdu (dotyczy to umów zawartych po 1 marca 2020 r.) oraz zarejestrowania pojazdu niebędącego pojazdem nowym, sprowadzonego (po 1 marca 2020 r.) z terytorium UE.
Tym samym kary pieniężne za naruszenie tych obowiązków będą stosowane dopiero po uwzględnieniu przedłużonego terminu.
Prawa jazdy
– wnioski o wydanie prawa jazdy tak jak dotychczas należy składać do urny znajdującej się przy wejściu do budynku przy al. Piłsudskiego 6 bądź przesyłać drogą elektroniczną: https://www.esp.pwpw.pl/
Odbiór prawa jazdy odbywa się osobiście po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty pod numerem telefonu 24 367-08-62.
Jeżeli ważność prawa jazdy lub uprawnień do kierowania pojazdami upływa w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii to ważność dokumentu lub uprawnień ulega przedłużeniu do 60 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego.
Działalność gospodarcza
– wnioski do CEiDG można składać drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy epuap: https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/CEIDG.Public.UI/DecisionAdditionalParameters.aspx?type=1, bądź osobiście po wcześniejszym umówieniu wizyty w Urzędzie pod numerem telefonu 24 367-16-08.
W pozostałych sprawach prosimy o kontakt na adres e-mail: dzialalnosc@plock.eu
Powtórzmy! Wszystkie zadania ustawowe (także wskazane w ostatnim rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z 19 kwietnia) były przez UMP realizowane z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.