niedziela, 28 kwietnia 2024
Gospodarka i społeczeństwo

Na Mazowszu 745 tys. wniosków o 500+

W Polsce rodzice i opiekunowie złożyli ponad 4,6 mln wniosków o świadczenie wychowawcze “Rodzina 500 plus” na nowy okres świadczeniowy. W województwie mazowieckim złożono ponad 745 tys. wniosków. Od 1 stycznia 2024 r. kwota świadczenia wychowawczego dla wszystkich uprawnionych zostanie podniesiona z 500 zł do 800 zł.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przyjmuje wnioski o świadczenie wychowawcze “Rodzina 500 plus” na nowy okres świadczeniowy, który trwa od 1 czerwca 2023 r. do 31 maja 2024 r. W Polsce rodzice i opiekunowie złożyli ponad 4,6 mln wniosków, a na Mazowszu ponad 745 tys. wniosków. Obecnie świadczenie wychowawcze przysługuje w wysokości 500 zł do ukończenia przez dziecko 18. roku życia.

Od 1 stycznia 2024 r. kwota świadczenia wychowawczego dla wszystkich uprawnionych zostanie podniesiona z 500 zł do 800 zł. ZUS podniesie wysokość świadczenia z urzędu bez potrzeby składania nowego wniosku. Po 1 stycznia 2024 r. rodzice i opiekunowie otrzymają wypłaty w nowej wysokości. Zostaną o tym poinformowani na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Wszystkie inne zasady funkcjonowania programu pozostaną bez zmian. Świadczenie w nowej kwocie będzie wypłacane na bieżąco aż do maja 2024 r. Z kolei od 1 lutego 2024 r. zostanie otwarty nabór wniosków o świadczenie wychowawcze na kolejny okres, trwający od 1 czerwca 2024 r. do 31 maja 2025 r.

– informuje Wojciech Ściwiarski, rzecznik prasowy ZUS w województwie mazowieckim.

Wnioski o świadczenie można składać jedynie drogą elektroniczną – na Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, portalu Emp@tia albo w bankowości elektronicznej. Wnioski można złożyć również za pośrednictwem bezpłatnej aplikacji mobilnej mZUS. Z aplikacji mZUS można korzystać na urządzeniach mobilnych z systemami operacyjnymi Android i iOS. Aplikację można pobrać ze sklepów Google Play oraz App Store.

Przypominamy o prawidłowym wypełnieniu wniosku. Rodzice popełniają błędy wpisując nieprawidłowy numer PESEL dziecka lub składają kilka wniosków na to samo dziecko. Takie sytuacje powodują wydłużenie terminu wypłaty świadczenia. Jeżeli rodzic nie poprawi wniosku w ciągu 14 dni to ZUS go nie rozpatrzy

– dodaje rzecznik.

Rodzice mogą liczyć na pomoc ZUS. W razie jakichkolwiek wątpliwości można skorzystać z infolinii ZUS pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za mailowo pod adresem cot@zus.pl.

Na pytania rodziców odpowiedzą pracownicy ZUS w każdej placówce. Można również skorzystać z e-wizyty ZUS, czyli zdalnej wideorozmowy na smartfonie, tablecie lub laptopie z ekspertem Zakładu. E-wizyta możliwa jest także w języku migowym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *