Płock

Od 1 kwietnia autobusy KM będą jeździły częściej, czyli zmiany w rozkładach jazdy

1 kwietnia 2023 r. zaczną obowiązywać zmiany w sieci płockiej komunikacji miejskiej. Zmiany obejmują m.in.: zwiększenie częstotliwości na priorytetowych trasach: 3, 19 i 22 oraz na liniach podstawowych: 7 i 14. Nowe rozkłady jazdy są już dostępne na stronie internetowej KM.

Zmiany obejmują m.in.: zwiększenie częstotliwości na priorytetowych trasach: 3, 19 i 22 w dni powszednie co 15 min i w soboty co 20 min. a na liniach podstawowych: 7 i 14 w dni powszednie co 30 minut. Mieszkańcy mogli wypowiedzieć się na temat propozycji w konsultacjach jakie zorganizowała KM.

Konsultacje cieszyły się dużym zainteresowaniem otrzymaliśmy 397 uwag i wniosków. Większość z nich dotyczyła głównie: zachowania obecnych tras linii m.in: 0, 2, 4,10, 26, zmian rozkładów jazdy m.in.: zapewnienia przesiadki na danej trasie lub czasu odjazdu konkretnego kursu w podanej godzinie, zwiększenia liczby kursów na konkretnych trasach, ale zdarzały się też propozycje nowych linii. Po zakończeniu konsultacji wszystkie wnioski i opinie zostały poddane dokładnej analizie. I większość z nich została uwzględniona w nowej sieci płockiej komunikacji miejskiej.

mówi Marcin Uchwał prezes Komunikacji Miejskiej Płock

Co się zmieni w sieci płockiej komunikacji miejskiej od 1 kwietnia 2023 r?

  1. zwiększenie częstotliwości na liniach 3, 19 i 22
    • w dni powszednie w godzinach 8.00 – 13.00 co 15 min,
    • w soboty w godzinach 8 – 19 co 20 min.
  2. zwiększenie częstotliwości na liniach 7 i 14
    • w dni powszednie co 30 min,
    • czasy odjazdów powtarzalne co godzinę.
  3. wydłużenie części kursów linii 7 z Kostrogaju do cmentarza komunalnego przy ul. Bielskiej
    • kursy do cmentarza co 60 min,
    • utworzenie połączenia bezpośredniego z ulicy Tysiąclecia na cmentarz komunalny.
  4. utworzenie połączenia bezpośredniego z ulicy Tysiąclecia na cmentarz komunalny.
  5. wydłużenie trasy linii 14 przez ul. Czwartaków i al. Jana Pawła II do pętli Podolszyce;
  6. zmiana trasy linii 20 – zmiany obejmują również trasę linii 20 przez ul. Łukasiewicza i Al. Kobylińskiego zamiast ulicami Tysiąclecia i Bielską.  Zgodnie z założeniami autobusy linii 20 kursować będą z Podolszyc al. Jana Pawła II, ul. Czwartaków i al. Armii Krajowej, a następnie ulicami: Żyzną – Boryszewską – Otolińską – Banacha – Lachmana – Chopina – Dworcowa – al. Kilińskiego – Sienkiewicza /z powrotem: Kwiatka – Kolegialna/ – Bielska – Al. Kobylińskiego – Łukasiewicza – Miodowa – Mościckiego – Dobrzyńska – SKARPA (wybrane kursy: Gałczyńskiego – Batalionów Chłopskich – Narodowych Sił Zbrojnych – Przemysłowa – Kostrogaj. W godzinach szczytu wybrane kursy wydłużone będą z os. Skarpa do pętli Kostrogaj – dzisiejszą trasą linii 4 i 24 – w celu zapewnienia na tej trasie półgodzinnej częstotliwości kursowania w godzinach dojazdów do zakładów znajdujących się przy ulicy i pętli Kostrogaj;
  7. skrócenie wybranych kursów linii 2 – w pierwotnych założeniach trasa została skrócona do odcinka Winiary – Tokary, czyli bez obsługi dalszego odcinka przez most Solidarności na Podolszyce. W odpowiedzi na zgłoszone sugestie wybrane kursy w dni powszednie i soboty zostaną wydłużone. Bezpośrednie autobusy z Radziwia przez Tokary na Podolszyce w dni powszednie będą wykonywały sześć kursów, a w soboty trzy;
  8. wydłużenie trasy linii 4 – trasa linii 4 zostanie wydłużona z ul. Sienkiewicza jednokierunkowo ulicami Nowowiejskiego i Łukasiewicza, następnie Al. Kobylińskiego i ulicą Bielską z powrotem do Kwiatka;
  9. likwidację linii 0, 10, 15 i A i zastąpienie ich innymi liniami;
    • połączenie z dworca kolejowego do al. Kilińskiego i ul. Sienkiewicza (oraz z ul. Kwiatka i Kolegialnej na dworzec) w dalszym ciągu zapewniać będą autobusy linii 20 oraz dodatkowo – także linii 26,
    • z kolei połączenie dworca z ulicą Tysiąclecia zapewnią autobusy linii 20 na nowej trasie,
    • również nowa trasa linii 20 znacznie poprawi standard obsługi ulic Otolińskiej, Boryszewskiej i Żyznej w miejsce zlikwidowanej linii 15,
    • bezpośrednie połączenie linią pospieszną z Podolszyc do Orlenu nadal zapewniać będzie linia B na dzisiejszej trasie północną obwodnicą miasta, ponadto trasa linii A w całości pokrywa się z trasą linii 35.
  10. przekształcenie linii 105 w nową linię 25, która będzie kursowała trasą: Dworzec kolejowy – Mickiewicza – Obrońców Westerplatte – Jachowicza – Bielska – Tysiąclecia – Miodowa – Mościckiego – Dobrzyńska – Traktowa (wybrane kursy: Szpitalna – Maszewo nad Wisłą – Brwilno, Antoniówka). Nowa linia zapewnia bezpośrednie połączenie ul. Mickiewicza z ulicami Tysiąclecia i Miodową, które dotychczas zapewniały linie 0 i 10. Dzięki uruchomieniu nowej linii 25 zwiększy się także liczba kursów ulicą Traktową.
  11. likwidacja kursów o najsłabszym wykorzystaniu przez pasażerów na liniach 31, 32, 33, 35;
  12. wycofanie kursów linii 35 i 37 z Borowiczek i Imielnicy (skrócenie do Podolszyc).
grafika Komunikacja Miejska Płock

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *