Jak nie zmarnować sobie urlopu?
Przed nami sezon urlopowy, każdy z nas marzy już o rajskich wakacjach pod palmami, drinkach i wypoczynku przy basenie. Niestety, nie zawsze, biuro podróży spełnia nasze oczekiwania. Czy możemy wtedy coś z tym zrobić?
Jeśli biuro podróży nie dotrzyma umowy mamy możliwość składania reklamacji już u organizatora wycieczki. Najlepiej zgłosić problem od razu, być może uda się go szybko wyeliminować i cieszyć się udanymi wczasami.
W sytuacji, gdy hotel okaże się być 2 gwiazdkowy zamiast 5 gwiazdkowy, w pokoju będą insekty albo za jedzenie będzie trzeba dodatkowo dopłacać podczas gdy mieliśmy wykupione pełne wyżywienie mamy możliwość dochodzenia odszkodowania, zadośćuczynienia bądź żądania obniżenia ceny od biura podróży. Aby skutecznie dochodzić swoich roszczeń należy sporządzić pisemną reklamację do biura podróży, a do niej dołączyć dokumentację fotograficzną, dowody zakupu dodatkowych usług i dane świadków, którzy potwierdzą niezgodność zrealizowanej wycieczki z umową. Pamiętaj! O odszkodowanie i zadośćuczynienie za zmarnowany urlop możemy ubiegać się przez okres 3 lat. Po upływie tego terminu roszczenia przedawniają się. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji, możesz dochodzić swoich roszczeń przed sądem bądź skorzystać z mediacji. Życzę wszystkim udanych wakacji.
Magdalena Grzelak
Adwokat, mediator sądowy