piątek, 3 maja 2024
Komenda Miejska Policji w PłockuORLEN S.A.Płock

ORLEN wręczył nagrody w konkursie „KodeksRowerowy”

Jedenastu młodych ludzi z pięciu zespołów otrzymało nagrody za kreatywne hasła zgłoszone w organizowanym przez PKN ORLEN konkursie „KodeksRowerowy”. Karty zakupowe na sprzęt sportowy o wartości ponad 10 tys. złotych otrzymało sześciu uczniów reprezentujących trzy płockie szkoły podstawowe. Wśród laureatów na podium zameldowali się uczniowie z SP nr 9, SP nr. 21 oraz SP nr 22.

Konkurs „KodeksRowerowy” polegał na zgłoszeniu przez uczniów płockich szkół dziesięciu autorskich haseł dotyczących bezpiecznej jazdy na rowerze w mieście. Pomysły można było zgłaszać za pomocą strony internetowej www.kodeksrowerowy.pl przez niemal trzy miesiące . Patronat honorowy nad projektem, który był kampanią społeczną w zakresie bezpieczeństwa objął Komendant Miejska Policji w Płocku oraz Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego z Płocka.

Na trzecim miejscu jury konkursu nagrodziło uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 9 – Adama Kowalskiego oraz Wiktora Jabłkowskiego, którzy otrzymali czeki na zakupy o wartości 1500 złotych. Drugie miejsce i czeki o wartości 3000 złotych otrzymali uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 22 – Wiktor Zawidzki oraz Amelia Kinalska. Zwycięzcami konkursu okazali się Jakub Kowalski oraz Bartłomiej Tyc, których hasła konkursowe zrobiły na jury największe wrażenie. Triumfatorzy zostali nagrodzeni czekami o łącznej wartości 6 000 zł. Każdy z laureatów otrzymał także dyplom, medale oraz gadżety przydatne do jazdy na rowerze.

Konkurs trwał przez 89 dni od sierpnia do końca października. Uczestnicy wysłali 200 haseł, z czego 130 spełniało wymagania formalne zgodnie z regulaminem. Na jury największe wrażenie zrobiło 50 haseł, zgłoszonych przez 5 zespołów z pośród 20 które wysłały zgłoszenia. Dwa zespoły, które stanęły na podium to uczniowie Szkoły Podstawowej nr 21 – zajęli odpowiednio 1 i 4 miejsce.

Udział w konkursie mogli wziąć uczniowie płockich podstawówek z klas od 6 do 8 oraz nieletni uczniowie szkół ponadpodstawowych klas od 1 do 3. Przy ocenie zgłaszanych haseł były brane pod uwagę m.in. takie kryteria jak zgodność z prawem, użyteczność w kontekście zastosowania w praktyce, a także całokształt zgłaszanych z punktu widzenia ich emocjonalnego wydźwięku, układu, pomysłu, ujęcia problemu drogowego oraz przesłania. Istotna była również zgodność haseł z ogólnie przyjętymi normami obyczajowymi i wymogami wskazanymi w regulaminie dostępnym na stronie tytułowej konkursu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *